چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۴
هم‌افزایی برای امنیت بیشتر کودکان و نوجوانان در فضای مجازی

نشست تفاهم بین مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان و پلیس فتا با محوریت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با هدف هم‌افزایی بخش‌های مختلف در تولید محتوای آموزشی و آگاهی رسانی به کودکان و نوجوانان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی، سعید پورابوالقاسم معاون امور محتوایی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با بیان این مطلب گفت: از آنجا که حفظ امنیت و رعایت حقوق کودکان و نوجوانان در فضای مجازی از اولویت‌های مرکز است و برنامه‌های متنوعی برای ارتقای این 2 مهم داریم، تلاش می‌کنیم تا با ایجاد بسترهای مناسب به هم‌افزایی بخش‌های مختلف تولیدکننده محتوا برای این قشر حساس کمک کنیم.

وی امن بودن محیط مجازی برای کودکان و نوجوانان را از مهمترین دغدغه‌های مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی عنوان کرد.
پورابوالقاسم با اشاره به اینکه بر طبق اسناد بالادستی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی برای حفظ امنیت کودکان و نوجوانان وظایف محوری دارد اظهار امیدواری کرد: مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان که بیش از یک‌سال است در مرکز فعال شده با استفاده از ظرفیت ارزشمند حضور متخصصان خود بتواند در راستای طرح‌های اطلاع‌رسانی و آگاهی‌رسانی پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات با فتا همکاری‌های قابل توجهی داشته باشد.
 
 
همکاری مرکز فرهنگ و هنر در فضای مجازی با پلیس فتا راهگشای امنیت فرزندانمان در فضای مجازی
همچنین در این نشست رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا بر همراهی و همکاری مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با پلیس فتا برای افزایش امنیت کودکان و نوجوانان و خانواده‌ها در فضای مجازی تاکید کرد.

سرهنگ علی‌محمد رجبی هدف از برگزاری نشست تفاهم بین مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان و پلیس فتا با محوریت مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی را «توسعه و ساماندهی همکاری‌های مشترک عملیاتی، ترویجی و آموزشی و استفاده از ظرفیت‌های مجمع فعالان کودک و نوجوان در فضای مجازی در مأموریت پیشگیری و مقابله با تهدیدات سایبری کودکان و نوجوانان در فضای مجازی پلیس فتا فراجا» عنوان کرد.

وی درباره نحوه تعامل پلیس فتا با مجمع گفت: پلیس فتا می‌تواند دانش خود از آخرین چالش‌ها و تهدیدات بالقوه و بالفعل فضای مجازی را که بدلیل ارتباط مستمر و موثر خود با خانواده‌ها، اطلاعات روزآمد از آسیب‌های فضای مجازی برای  قشر کودک و نوجوان و دغدغه‌های خانواده‌ها کسب کرده به مجمع منتقل کند تا از این طریق اعضای مجمع محتوای هدفمندتری برای مخاطبان خود تولید کنند.

سرهنگ رجبی امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتافراجا و مجمع فعالان کودکان و نوجوان در فضای مجازی را دستاورد این نشست دانست و افزود: قطعا این همکاری می‌تواند در افزایش امنیت کودکان و نوجوانانمان در فضای مجازی و آرامش بیشتر خانواده‌ها راهگشا باشد.

رییس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا با تاکید بر همکاری و همراهی مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی با پلیس فتافراجا تصریح کرد: این مرکز بر اساس ماموریت‌ذاتی خود و همچنین احساس مسئولیت مدیران آن، علاوه بر اقدامات سازمانی در فعالیت‌های پیشگیرانه سایبری پلیس فتافراجا، همواره در کنار این پلیس بوده است.
این پژوهشگر مهارت‌های سواد رسانه‌ای افزود: مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی در جریان برگزاری دومین پویش ملی کودکان سایبری که در سال 1400 توسط پلیس فتافراجا اجرا شد با احساس دغدغه اقدام به بسیج کردن ادارات استانی کرده و تمام قد در کنار پلیس فتا برای اجرای پویش همکاری کرد که این اقدام جای تقدیر و تشکر دارد.

سرهنگ رجبی خاطر نشان کرد: پلیس فتا آخرین دغدغه‌‌های خانواده‌ها درباره فضای مجازی را که توسط این پلیس جمع آوری شده به مرکز توسعه فرهنگ و هنر در فضای مجازی اعلام خواهد کرد که تاثیر مستقیم در جهت‌گیری فعالیت‌های آتی آن مرکز در انجام وظایف خود دارد.
 
در حاشیه این نشست مسعود نظری‌منش رییس مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان نیز گفت: همکاری مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان و پلیس فتا نخستین بار در بهمن ماه ۱۴۰۰ در جریان برگزاری پویش ملی کودک سایبری پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) شکل گرفت و در آن قالب مجمع با پلیس فتا همکاری کرد تا پیام‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی خود را مستقیما به جامعه هدف کودک و نوجوان برساند.

وی تصریح کرد: در جریان این همکاری، چندین هزار کاربر پلتفرم‌های عضو مجموعه کودک در پویش ملی کودک سایبری مشارکت کردند و با ترویج محتواهای آماده پلیس فتا درون فضای مجازی توانستند بازدید قابل توجهی بگیرند که امروز به گفته نماینده پلیس فتا تا ۳۵۰ هزار بازدید به دست آمده بود.

نظری منش با اشاره به اینکه به دلیل کمبود زمان در سال 1400 از تصمیم‌گیری تا اجرای آن پویش امکان و فضایی برای تولید محتوا نبود افزود: تلاش می‌کنیم با مشارکت همه اعضای مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان محتواهایی در راستای اهداف و ماموریت‌های ترویجی، آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی پلیس فتا تولید کنیم.

رییس مجمع فعالان مجازی در حوزه کودک و نوجوان با تاکید بر کارآمد بودن شرکت‌های خبره و باتجربه مرتبط با کودک و نوجوان مجمع برای پلیس فتا خاطر نشان کرد: در جلسه امروز مقرر شد تعدادی کتاب صوتی و دیجیتال در آینده نزدیک و در راستای اهداف ارزشمند پلیس فتا آماده کنیم.

وی با مثبت ارزیابی کردن اینگونه همکاری‌ها گفت: اعضای مجمع پیش از اینها به این حقیقت پی برده بودند که کودکانمان در  مواجهه با فضای مجازی هم از نظر اطلاعاتی و هم از نظر شخصیتی تجربه بلوغ زودرس دارند و به همین دلیل چنین همکاری‌هایی برای آگاه سازی نسل جوان و آینده کشورمان بسیار ضروری است.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها