چهارشنبه ۸ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۵
مجموعه اسناد و نشریات بلدیه تهران به کتابخانه مجلس افزوده شد

مجموعه اسناد و نشریات ارزشمند و بی‌نظیری در ارتباط با بلدیه تهران از جمله نظامنامه، بولتن‌های مطبوعاتی، اسناد رسیدگی بلدیه تهران به درخواست‌های مردمی، نشریه‌های بلدیه و  بودجه و گزارش‌های انجمن شهرداری تهران به مجموعه آرشیو کتابخانه مجلس افزوده شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کتابخانه مجلس، تفاهم‌نامه همکاری بین کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی و مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با حضور عبدالمطهر محمدخانی، ریاست مرکز ارتباطات شهرداری به امضا طرفین رسید.

عبدالحسین مسلمی، معاون اشاعه اطلاعات کتابخانه با تأکید بر اهمیت توسعه همکاری‌های فرهنگی و علمی، امضای این تفاهم‌نامه را فرصتی مناسب برای غناء‌ بخشیدن هرچه بیشتر به منابع اسنادی و نشریات کتابخانه دانست.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف و دغدغه‌های کتابخانه مجلس نیاز به ارتباط با مجموعه‌های فرهنگی و مراکز آرشیوی سطح کشور برای بهره‌گیری متقابل و مبادله منابع علمی و اطلاعاتی به منظور تسهیل در ارائه خدمات پژوهشی، کتابخانه‌ای و اسنادی است.

معاون اشاعه اطلاعات کتابخانه گفت: در راستای این تفاهم نامه مجموعه اسناد و نشریات ارزشمند و بی‌نظیری در ارتباط با بلدیه تهران از جمله نظامنامه، بولتن‌های مطبوعاتی، اسناد رسیدگی بلدیه تهران به درخواست‌های مردمی، نشریه‌های بلدیه و  بودجه و گزارش‌های انجمن شهرداری تهران به مجموعه آرشیو کتابخانه مجلس افزوده شد و با توجه به اینکه مهمترین رسالت مرکز اسناد، حفظ، نگهداری و اشاعه اسناد تاریخی است، در کوتاه‌ترین زمان، شرایط و امکانات مناسب برای دسترسی پژوهشگران تاریخی و اسنادی به این اسناد فراهم می‌گردد.

مسلمی در پایان خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت‌ها و توانایی‌های موجود جهت برگزاری نمایشگاه‌ها، نشست‌های تخصصی، دوره‌های آموزشی و مشارکت و همکاری در امور آرشیوداری از جمله مهم‌ترین مصادیق این همکاری خواهد بود.

در ادامه، عبدالمطهر محمدخانی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری با بیان این مطلب که رویکرد و برنامه آتی مرکز ارتباطات شهرداری، گردآوری اسناد و مدارک در ارتباط با شهرداری و پایه‌گذاری مرکز آرشیو در آن مجموعه است، خواستار همکاری و تعامل مستمر و بیشتری جهت آرشیوداری،‌ سازماندهی و اشاعه اطلاعات این نوع منابع گردید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها