سه‌شنبه ۷ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
کتاب «اسرار نهضت امام حسین(ع)» روانه بازار نشر شد

کتاب «اسرار نهضت امام حسین(ع)» با عنوان «الدعوه الحسینیه الی نصره الشریعه الاسلامیه» در 272 صفحه به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «اسرار نهضت امام حسین(ع)» با عنوان «الدعوه الحسینیه الی نصره الشریعه الاسلامیه» اثر آیت الله محمدرضا کلباسی اشتری و تدوین عبدالجواد فلاطوری و تصحیح و تحقیق آیت الله احمد کلباسی اشتری به همت مؤسسه بوستان کتاب در 272 صفحه منتشر شد.

این کتاب، اثری است گران‌سنگ در بیان نکته‌هایی از تاریخ نهضت امام حسین(ع) و تحلیل قسمت‌هایی از آن با استناد به آیات قرآن کریم و احادیث اهل بیت(ع) است که مؤلف در این اثر درس‌های عبرت‌آموز قیام عاشورا را تبیین کرده و تلاش دارد نوع نگرش مردم به این واقعه بزرگ را با بصیرت همراه کند. 

مؤلف در جای‌جای کتاب‌ها و رسائل خود همواره بر استفاده همزمان از معارف وحیانی و آموزه‌های عقلی تأکید داشته است، تا اندیشه‌های دینی را به شکل جامع و علمی تبیین نماید.
 
محقق این اثر در تصحیح و تحقیق اثر مذکور، تمام آیات و روایات و شواهد مختلف را اعراب گذاری، مأخذیابی و ترجمه کرده است. 

این اثر در قالب 25 تقریر تألیف شده است؛ از جمله عناوین این تقریرها می‌توان به قیام امام حسین(ع)، آثار قیام، دردهای حسین(ع)، علت عزیمت حسین(ع) به مکه، نتیجه و پایان کارِ مُسلم، اقدامات جنگی، جغرافی کربلا، روحیه یاران حسین(ع)، آرایش جنگی حسین(ع)، مواعظ حسینی و مصادیق حقیقت اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها