جمعه ۳ تیر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
دولت مردمی مصمم به اجرای ارزش‌های انقلابی است/ معتقد به الزام تحول جدی در بخش‌های مختلف فرهنگی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: سند مهندسی فرهنگی که مورد اهتمام شورای فرهنگ عمومی کشور در همه استان‌ها قرار گرفته، برنامه‌ای عملیاتی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی در اجلاسیه مسئولان دبیرخانه‌های شورای فرهنگ عمومی استان‌های سراسر کشور که با هدف رونمایی از نقشه مهندسی فرهنگی خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شد، با بیان اینکه عزم دولت در پرداختن به ارزش‌های انقلاب است، تاکید کرد: سند مهندسی فرهنگی مورد اهتمام شورای فرهنگ عمومی در همه استان‌ها قرار گرفته و وزارت فرهنگ این سند را برنامه عملیاتی خود تلقی می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین نهادهای پشتیبان در پایتخت همه پیش‌بینی‌های لازم را انجام داده‌اند تا این طرح با  قدرت پیش رود چرا که به تحول جدی در همه بخش‌های فرهنگی اعتقاد داریم.

فرهنگ باید در صدر همه فعالیت‌ها قرار گیرد
رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر اینکه باید فرهنگ در صدر همه فعالیت‌ها قرار گیرد، گفت: دولت انقلابی و برآمده از آرمان‌های انقلاب اسلامی تمام همت خود در دوره جدید را صرف تغییر ریل‌گذاری فرهنگی در کشور کرده است.

اهداف فرهنگی روشنی برای فعالیت هایمان ترسیم کرده‌ایم
اسماعیلی به دیدار نخستین دیدار هیات دولت مردمی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب در این دیدار دستور به بازسازی انقلابی ساختارهای فرهنگی دادند و فهم من به‌ عنوان مسئول این کار در دولت همان تغییر ریل‌گذاری فرهنگی است. البته ریل‌گذاری‌های نامناسبی در حوزه فرهنگ رقم خورده که در دولت انقلابی بنا به اصلاح آن داریم و تغییر این ریل‌گذاری حتما هزینه در پی خواهد داشت اما ما محکم ایستاده‌ایم تا این ریل‌گذاری در بخش‌های مختلف فرهنگی تغییر کند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید براینکه اهداف فرهنگی روشنی برای فعالیت‌هایمان ترسیم کرده‌ایم، گفت: از نهضت بازگشت به مساجد و تحول جدی در حوزه مدیریت فرهنگی به‌ نفع ارزش‌های انقلاب اسلامی به صورت روشن، شفاف، صریح و بدون لکنت صحبت و برای آن برنامه داریم. از ۳۷ سرفصل برنامه تحولی دولت، ۷ سرفصل آن تخصصی و مربوط به حوزه فرهنگ است. بنابراین وزارت‌ فرهنگ موضوع تحول را به‌عنوان یک برنامه کامل و جامع برای خودش ترسیم و ابلاغ کرده است. 

ایجاد تحول جدی در شورای فرهنگ عمومی کشور
وی به تحول جدی شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و افزود: موضوعات مهمی همچون عفاف، حجاب و مد و لباس در شورای فرهنگ عمومی کشور متمرکز شده است و درحال تعریف رویدادهای متعدد برای آن هستیم؛ برنامه کامل برای تغییر ریل در موضوعات فرهنگی پیش‌بینی شده که در حال اجرای آن‌ها هستیم و بخشی از آن‌ها به اتمام رسیده است.

اسماعیلی در بخش دیگر سخنان خود به هجرت امام رضا (ع) به خراسان اشاره کرد و گفت: هیچ هجرتی بعد از هجرت پیامبرعظیم‌الشان(ص) پربرکت‌تر از هجرت علی ‌بن‌ موسی‌الرضا (ع) از مدینه به مرو نبوده است. همه آنچه امروز به‌عنوان تمدن نوین اسلامی و افتخارات باشکوهی که ایران اسلامی از آن به خودش می‌بالد در پناه این هجرت بزرگ تاریخی اتفاق افتاده است. 

وی پایان گفت: خراسان بزرگ همیشه منشا حرکت‌های بزرگ فرهنگی بوده است که ان شاء لله از این دریای رحمت قادر به استفاده باشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها