پنجشنبه ۲ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴
کتاب «جهاد اقتصادی در سیره علما و بزرگان» منتشر شد

کتاب «جهادی اقتصادی، در سیره علما و بزرگان» در حدود ۱۰۰ صفحه به رشته تحریر درآمده و از سوی انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و با تلاش معاونت تهذیب چاپ شده است

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت الاسلام مهدی عبدالهی مدیر اداره مطالعات و برنامه ریزی تهذیبی در خصوص ضرورت و اهمیت تولید این کتاب بیان کرد: معاونت تهذیب و تربیت با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر امر تدوین و ترویج سیره قله های تهذیب و با هدف ترویج و گسترش اخلاق و آداب اسلامی در بین مردم و به ویژه حوزویان تألیف و تدوین مجموعه کتاب هایی در زمینه سیره عملی و رفتاری علما و بزرگان حوزه را در دستور کار خود قرار داده است.

در این کتاب شواهد تاریخی و سلوک رفتاری علمای شیعه در خصوص مشی اقتصادی بزرگان، جمع آوری شده است که عموما شامل علمای عهد معاصر یعنی قاجار به بعد می شود.

تنوع سیره و شواهد جمع آوری شده در این کتاب امری جالب است که اقدامات ایجابی مانند تشویق به خرید کالای داخلی و خرید از تولیدکننده مسلمان تا حمایت از تاسیس شرکت های تولیدی و صندوق های قرض الحسنه را شامل می شود.

همچنین در کتاب با ارائه شواهد متعددی بر تلاش علما در خصوص مبارزه با فتنه های اقتصادی کفار، احتکار، گرانفروشی، حقوق های نجومی و رانتخواری اشاره شده است.

کتاب «جهادی اقتصادی، در سیره علما و بزرگان» در حدود ۱۰۰ صفحه توسط حجت الاسلام کاظم علی محمدی به رشته تحریر درآمده است و از سوی انتشارات مرکز مدیریت حوزه علمیه قم و با تلاش معاونت تهذیب چاپ شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها