چهارشنبه ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
کتاب «آن؛ برداشتی از تعليمات آيت‌الله بهجت» منتشر شد

کتاب «آن؛ برداشتی از تعليمات عارف واصل آيت‌الله بهجت فومنی» از سوی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به قلم حامد حجتی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، «آن؛ برداشتی از تعليمات عارف واصل آيت‌الله بهجت فومنی» یک کتاب کوتاه و داستان واره است که توسط یکی از شاگردان آیت‌الله بهجت که چندین سال به‌صورت متمادی پشت سر ایشان نماز صبح را اقامه کرده و متاثر از نحوه عبادت، کیفیت و کمیت عبادت آیت‌الله بهجت قرارگرفته؛ نوشته شده است.

مطالعه‌ این اثر کوتاه به افرادی که دغدغه و نگرانی درباره سستی و کوتاهی در امر نماز دارند، پیشنهاد می‌شود.

نویسنده در این اثر کوشیده با استفاده از معارف بیان شده از آیت‌الله بهجت درباره نماز، این عبادت را با عبارت‌هایی استعاری و تشبیهی به جنت و باغ‌های بهشتی تشبیه کند؛ در واقع کتاب «آن» که انتشارات به‌نشر آن را روانه بازار کتاب کرده است، یک گردش ادبی در باغ نماز است که از زاویه دید بسیار متفاوت، مخاطبان را به خواندن نماز ترغیب می‌کند.

مولف در این اثر، در قالب مطالبی ازجمله سرآغاز، عطر خوش اذان، اقامه باران، تو..سکوت... وضو، هم جواری با سروها، صف باران، پرده‌ها دائم در نمازند، رکوع آبشار، شکستن شیرین، کنار این همه خودم، بهترین آن، عطر گل‌محمدی و عطر تن فرشته‌ها سعی کرده سبک و سلوک زندگی معنوی آیت‌الله بهجت و هر یک از ارکان نماز را با نگاهی تازه و کمتر گفته شده در باغ نماز بیان ‌کند و حالات عاشقانه آدمی با معبودش را در هنگام نماز به زیبایی وصف ‌کند. 

«مسیر سلوکی آیت‌الله بهجت‌(ره) از نماز شروع و به نماز ختم می‌شود. نماز سرخوشانه‌ترین لحظه زندگی انسان است. لحظه کوتاه نماز در روزانه ما یک «آن» است که اگر به خنکای آن دست یابیم، سرمست می‌شویم. آیت‌الله بهجت(ره) در جایی گفته‌اند از حدیث «تنعمو بعبادتی فی الدنیا فانکم تتنعمون بها فی‌الاخره: در دنیا با عبادت من بهره‌مند شوید، زیرا در آخرت با همان عبادت متنعم خواهید بود»، بر می‌آید که عبادت قابلیت تنعم و بهره‌مندی راحتی در آخرت هم دارد .یعنی این «آن» عبادت است که می‌تواند با ما تا آن دنیا سفر کند. یادمان باشد که ما با خود هیچ چیزی را نمی‌توانیم به آن دنیا ببریم.»

کتاب «آن؛ برداشتی از تعليمات عارف واصل آيت‌الله بهجت فومني» با نویسندگی حامد حجتی در 84 صفحه قطع رقعی از سوی انتشارات به‌نشر با قیمت 18 هزارتومان منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها