سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
تجهیز و توسعه کتابخانه‌های عمومی کشور در اولویت قرار گیرد

محمدمهدی اسماعیلی گفت: توسعه کتابخانه‌ها مهمترین ابزار فرهنگی کشور محسوب می‌شود و بر‌همین اساس تجهیز کتابخانه‌ها باید در اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جدیدترین جلسه هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور صبح امروز، سه شنبه(31 خرداد‌ماه) با حضور محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیات امنای این نهاد و سایر اعضای حقیقی و حقوقی در دفتر وزیر فرهنگ برگزار شد.
 
اسماعیلی در این جلسه با اشاره به انتخاب چهره‌های فرهیخته در هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: با توجه به جایگاه والای حقیقی و حقوقی اعضای هیأت امنا که توسط رئیس جمهور محترم منصوب شده‌اند، بسیار خوشبینم که با مشورت و همفکری این اعضا، گام‌های اساسی در راستای تحقق اهداف متعالی نهاد کتابخانه‌های عمومی برداشته شود.
 
وی خاطرنشان کرد: وزارت فرهنگ دولت مردمی به هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، نگاه تشریفاتی ندارد بلکه برای این مساله یک جایگاه واقعی در نظرگرفته است از سوی دیگر همه ظرفیت‌های موجود نشان‌دهنده این است که حل مسائل مختلف نهاد کتابخانه‌ها قابل دسترس است.
 
وزیر فرهنگ در ادامه افزود: خوشبختانه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این روزها با حضور مدیری جوان، انقلابی، متدین و معتمد در راستای اهداف تعیین شده با قدرت حرکت می‌کند که این مساله نوید دوره‌ای پربار برای عملکرد نهاد کتابخانه‌ها را می‌دهد.
 
رئیس هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تاکید بر تجهیز کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور گفت: از آنجا که کتابخانه‌ها یکی از موثرترین حلقه‌های مردمی هستند، تجهیز کتابخانه‌ها باید در اولویت امور قرار بگیرد.
 
وی افزود: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی، گسترش کتابخانه‌ها باید در اولویت قرار گیرد تا عموم مردم براحتی به کتابخانه‌ها دسترسی پیدا کنند از سوی دیگر باید برای رفع موانع گسترش کتابخانه‌ها هم اقدامات لازم صورت گیرد.
 
همچنین مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات اخیر این نهاد گفت: راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار و گسترش تورهای مجازی کتابخانه‌ها از مسائل اولویت‌دار نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است که تاکنون کتابخانه‌های سیار به ۳۴ باب در ۱۷ استان کشور رسیده است، همچنین تورهای مجازی کتابخانه‌ها هم با تنوع‌بخشی در طراحی در حال گسترش است.

 گفتنی است، در پایان این جلسه احکام اعضای جدید هیات امنای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از سوی وزیر فرهنگ به‌عنوان رئیس هیات امنای نهاد اهداء شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها