سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
خلاصه‌نویسی از کتاب؛ برنامه هفتگی استاندار بوشهر برای اعضای انجمن کتابخانه‌های استان

استاندار بوشهر در نشست انجمن کتابخانه‌های استان از مدیران فرهنگی و اجرایی عضو این انجمن خواست تا نشست بعدی این تشکل، هر عضو، یک‌ کتاب را مطالعه و چکیده کتاب را در دو صفحه تهیه و در جلسه آینده ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) در بوشهر به نقل از اداره‌ کل روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی‌زاده در نشست انجمن کتابخانه‌های استان بوشهر با تاکید بر گسترش فرهنگ کتابخوانی گفت: گسترش فرهنگ کتابخوانی و دسترسی آسان مردم به کتاب، سبب می‌شود که وزن فرهنگی جامعه بالاتر رفته و سطح دانش و آگاهی مردم ترقی پیدا می‌کند.

وی افزود: گسترش فضای مجازی و سرگرم شدن مردم به این فضاها، موجب شده که میانگین زمان کتابخوانی پایین بیاید و این یک زنگ خطر است.

استاندار بوشهر بر لزوم استفاده از فضای مجازی به‌عنوان یک فرصت برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در استان تاکید کرد و یادآور شد: متولیان حوزه فرهنگی با تشکیل گروه‌های کتابخوانی در فضای مجازی و معرفی کتب متناسب با رده سنی مخاطبان، می‌توانند از فضای مجازی به‌عنوان یک فرصت برای گسترش فرهنگ کتابخوانی استفاده کنند.

محمدی‌زاده خواستار احداث کتابخانه استاندارد در مدارس جدیدالاحداث شد و خاطر نشان کرد: در مدارس که جدیدا ساخته می‌شوند، کتابخانه و نمازخانه مدرن و استاندارد احداث شود تا دانش‌آموزان از دوران مدرسه با نماز و همچنین فرهنگ صحیح کتابخوانی آشنا شوند.

وی خطاب به مدیران آموزش و پرورش استان بر به‌روزرسانی کتابخانه‌های مدارس در تمام شهرها و روستاهای استان تاکید کرد.

محمدی‌زاده همچنین از مدیران حاضر در این نشست خواست تا زمان ‌تشکیل جلسه بعدی انجمن، هر نفر یک‌ کتاب را مطالعه و چکیده کتاب را در دو صفحه نوشته و در جلسه آینده ارائه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها