سه‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
کتاب «تفسیر عرفانی بعضی از آیات قرآن» به چاپ رسید

کتاب «تفسیر عرفانی بعضی از آیات قرآن (اشراقات الأیام لافاضات الأنام)» اثر آیت الله محمدرضا کلباسی اشتری به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مؤسسه بوستان کتاب، کتاب «تفسیر عرفانی بعضی از آیات قرآن (اشراقات الأیام لافاضات الأنام)» اثر آیت الله محمدرضا کلباسی اشتری و تصحیح و تحقیق آیت الله احمد کلباسی اشتری به همت مؤسسه بوستان کتاب در 392 صفحه منتشر شد.

این کتاب، تفسیری عرفانی - اخلاقی از برخی آیات قرآن کریم است که مؤلف با تجسم عملی آیه مورد بحث، به تاریخ عاشورا و نهضت امام حسین(ع) اشاره کرده و یکی از مصائب سیدالشهدا(ع) را پایان تفسیر هر آیه یادآور می‌شود.

مؤلف در جای جای کتاب‌ها و رسائل خود همواره بر استفاده همزمان از معارف وحیانی و آموزه‌های عقلی تأکید داشته است، تا اندیشه‌های دینی را به شکل جامع و علمی تبیین نماید.

محقق این اثر در تصحیح و تحقیق اثر مذکور، تمام آیات و روایات و شواهد مختلف را اعراب‌گذاری، مأخذیابی و ترجمه کرده است.

در این اثر، به تفسیر عرفانی 65 آیه قرآن کریم پرداخته شده است که از جمله موضوعات این آیات می‌توان به صراط مستقیم، مصلحت وجود حجاب‌ها، انقطاع الی‌الله و رؤیت ولایت اولیا، دوری از اولیا جفا بر خود، رابطه ولایت خدا و ولایت انسان، میزان لیاقت و ظرفیت، حضور قلب و حقیقت نماز، مقایسه تفکر و عبادت، حقیقت اخلاص، فرق اخلاص حقیقی و اخلاص بازاری، فرق عمل و اسباب عمل، حقیقت استشفا به قرآن، مجاهده و تربیت نفس، ملک نبوت و ولایت، ولایت الهی امیرالمؤمنین(ع)، رنج و مصیبت روحی امام حسین(ع) اشاره کرد.

علاقه‌مندان برای خرید اینترنتی این کتاب می توانند به نشانی اینترنتی www.bustaneketab.ir مراجعه کنند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها