دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
کتاب «اسلام» به زبان آلمانی منتشر می‌شود

کتاب «اسلام» با نگاهی به قرآن، آداب دینی مسلمانان و سیره پیامبر(ص) تألیف ملکوم کلارک، از محقق آلمانی، سپتامبر 2022 منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، هر ساله کتاب‌های گوناگونی درباره اسلام در آلمان منتشر می‌شود که رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در برلین جهت رصد مداوم نگاه جهانی اسلام به خصوص در منطقه آلمانی زبان، به بررسی کتاب‌های در دست چاپ می‌پردازد.

بنابر گزارش ارسالی از رایزنی فرهنگی کشورمان در برلین؛ کتاب «اسلام» با نگاهی به قرآن، آداب دینی مسلمانان و سیره پیامبر(ص) تألیف ملکوم کلارک، محقق آلمانی در قالب 350 صفحه سپتامبر 2022 به زبان آلمانی منتشر می‌شود.

کلارک در شرح کتاب می‌نویسد: بیش از ۱٫۸ میلیارد مسلمان در تمام قاره‌ها زندگی می‌کنند، اما ما در مورد ایمان آنها چه می‌دانیم؟ اغلب تنها کمی درباره قرآن که کتاب مقدس آنهاست و اینکه روزی پنج بار نماز می‌خوانند و برای ماه رمضان روزه می‌گیرند. این راهنما شما را با خاستگاه‌ها و احکام‌های اسلام آشنا و اهمیت و جایگاه پیامبر(ص) و قرآن و کتاب مقدس اسلام را آشکار می‌کند.

وی در این کتاب، مخاطب را با فرقه‌های مختلف اسلامی آشنا می‌کند و می‌بینید که اسلام چگونه با دیگر ادیان ابراهیمی تناسب دارد، چگونگی انطباق اسلام در طول زمان را دنبال کنید و تحولات اخیر در جهان اسلام را بررسی می‌کنید.

مالکوم کلارک در بخشی دیگر از این کتاب، از زندگی پیامبر اسلام(ص) می‌گوید و از توسعه آموزه‌هایش در طول قرن‌ها گزارش می‌دهد و معنای قرآن را توضیح می‌دهد و کمک‌هایی که مسلمانان در علوم طبیعی، هنر و معماری انجام داده‌اند، را نشان می‌دهد.

مطالبی چون باورهای رایج مسلمانان را درک کنید، کاوش تاریخ اسلامی، از حضرت محمد(ص) تا امروز، شناسایی تفاوت‌های فرقه‌های اسلامی، آشنایی با آداب و رسوم، تاریخ و حقوق اسلامی، پیامبر اسلام و ریشه‌های اسلام، ایده‌های مسلمانان درباره بهشت و جهنم، تعالیم قرآن، آداب و رسوم اسلامی، اصول اخلاق اسلامی و کمک‌های مسلمانان به تمدن جهان در این کتاب درج شده است.

آشنایی با ملکوم کلارک
ملکوم کلارک، محقق و موسیقیدان استرالیایی و از نویسندگان سری کتاب‌های Dummies  است. در این سری کتاب‌ها به موضوعات مختلف روز پرداخته شده و اطلاعات اولیه‌ای درباره آن به زبان ساده داده می‌شود.

کلارک در سال 2019 در این مجموعه کتابی با عنوان «اسلام» نوشت که به زبان انگلیسی چاپ شد و با استقبال بالایی رو به رو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها