دوشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۹
درس‌گفتارهای شاهنامه با تدریس یوسفعلی میرشکاک

نخستین جلسه از «درس گفتارهای شاهنامه» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزۀ هنری، ساعت ۱۶ تا ۱۸ سه‌شنبه (۳۱ خردادماه) با سخنرانی و ارائه یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر ادبی برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، نخستین جلسه از «درس گفتارهای شاهنامه» به همت دفتر پاسداشت زبان فارسی حوزه هنری، ساعت ۱۶ تا ۱۸ سه‌شنبه (۳۱ خردادماه) با سخنرانی و ارائۀ یوسفعلی میرشکاک، شاعر و پژوهشگر ادبی، در سالن طاهره صفارزاده حوزه هنری برگزار خواهد شد.

یوسفعلی میرشکاک، زاده ۱۳۳۸ شوش و شاعر، نویسنده و طنزپرداز است. از میرشکاک بیش از ۳۰ کتاب در زمینه‌های گوناگون منتشر شده است که از جمله می‌توان به  ستیز با خویشتن و جهان، دیپلمات‌نامه، پوریای ولی، فرامرزنامه، زخم بی‌بهبود، از زبان یک یاغی و نیست انگاری و شعر معاصر اشاره کرد.

میرشکاک در طول ۳۰ سال اخیر علاوه بر نوشتن کتاب، پیوسته در نشریات نیز قلم زده و در زمینه‌های گوناگونی شامل نگارش نقدهای ادبی، نوشته‌های طنز، مقالات سیاسی و مذهبی و عرفانی فعال بوده‌ است. این شاعر، برگزیده دومین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش امام و انقلاب است و همکاری و همراهی او با سیدمرتضی آوینی نیز از نقطه‌عطف‌های قابل توجه کارنامه میرشکاک است.

حضور در این نشست برای همه علاقه‌مندان و پژوهشگران آزاد و رایگان است و در نشانی خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری، سالن طاهره صفارزاده برگزار خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها