یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۷:۴۵
کانون پرورش فکری به کودکان سراسر کشور کتاب امانت می‌دهد

کودکان و نوجوانان عضو هر یک از مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور می‌توانند از دیگر کتابخانه‌های این‌کانون نیز کتاب به امانت بگیرند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بر اساس طرح جدیدی که به پیشنهاد معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان از ابتدای تیر و در بیش از هزار مرکز کانون در سراسر ایران اجرا می‌شود، هر کودک و نوجوان عضو کانون پرورش فکری کودک و نوجوان جدا از این‌که عضو چه مرکزی در چه نقطه از کشور است - می‌تواند با استفاده از شماره ملی خود به یکی از مرکز کانون مراجعه و کتاب به امانت ببرد.

این طرح با هدف تشویق کودکان به مطالعه کتاب، به ویژه در هنگام سفر یا روزهای تابستان که برخی از کودکان و نوجوانان به شهر زادگاه خود یا والدین‌شان می‌روند اجرا می‌شود تا بچه‌ها بتوانند از روزهای تعطیل و سفر خود نیز برای مطالعه بیشتر و استفاده از خدمات فرهنگی کانون استفاده کنند.

پس از این هر عضو کانون پرورش فکری کودک و نوجوان تنها می‌توانست از کتاب‌های «مرکز» که عضو آن است استفاده کند با اجرای این طرح از نخستین روزهای تیر ۱۴۰۱ و با راه‌اندازی مرحله دوم سامانه مدیریت مراکز، به همه کودکان و نوجوانان عضو کانون پرورش فکری در هر نقطه از کشور، کتاب امانت داده خواهد شد.

اعضای کانون پرورش فکری البته باید کتاب‌ها را پس از مطالعه به همان کتاب‌خانه‌ای تحویل دهند که از آن امانت گرفته‌اند، سابقه مراکز و کتاب‌خانه‌های کانون اکنون به ۵۷ سال و تعداد این مراکز شامل مراکز ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه‌های پستی به ۱۰۳۳ مرکز رسیده است.

در تابستان ۱۴۰۱ نیز کودکان و نوجوانان می‌توانند در سراسر ایران با مراجعه به مراکز کانون و یا سامانه آن به مدت یک سال ثبت‌نام کنند و پس از مراجعه به آن مرکز علاوه بر امانت کتاب از خدمات و فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی آن استفاده و در کارگاه‌های هنری و ادبی نیز ثبت‌نام کنند.

فهرست تمام کتاب‌های امانت گرفته شده توسط کودکان و نوجوانان در طرح جدید و سامانه متمرکز کانون، در کارنامه مطالعاتی عضو ثبت شده؛ با بهبود نسبی شرایط همه گیری کرونا، پایان یافتن سال تحصیلی و آغاز تابستان، مراجعه کودکان و نوجوانان در سراسر کشور به مراکز کانون برای ثبت‌نام در کتاب‌خانه‌ها و کارگاه‌های هنری و ادبی، همچنین کلاس‌های آموزشی کانون زبان ایران افزایش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها