یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۴
مسئول خانه فرهنگ ایران با رئیس دانشگاه لاهور دیدار کرد

وابسته فرهنگی ایران در پاکستان برای هماهنگی برگزاری نشست مجازی بین مسئولان دانشگاه لاهور و دانشگاه علوم پزشکی تهران با اویس رئوف دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جعفر روناس وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران دیروز شنبه ۲۸ خرداد برای هماهنگی برای برگزاری نشست مجازی بین مسئولان دانشگاه لاهور و دانشگاه علوم پزشکی تهران با اویس رئوف رئیس دانشگاه لاهور ملاقات کرد.

وابسته فرهنگی کشورمان هدف از این نشست مجازی را بررسی فرصت‌ها و ظرفیت‌های همکاری بین دانشگاه‌های برتر دو کشور اعلام کرد و گفت: با توجه به اشتراکات و قرابت‌های میان ایران و پاکستان ظرفیت‌های زیادی برای همکاری‌های علمی و دانشگاهی بین دو کشور وجود دارد.

وی افزود: پس از نشست مجازی بین دو دانشگاه با توجه به توافق‌های به وجود آمده، هیئتی از مسئولین دانشگاه تبادل خواهد شد تا هرچه سریع‌تر بتوان این توافقات را به اجرا درآورد.

اویس رئوف رئیس دانشگاه لاهور ضمن استقبال از پیشنهاد وابسته فرهنگی کشورمان برای شرکت در نشست مجازی اعلام آمدگی کرد و گفت: هدف ما تأسیس دانشکده پزشکی به زبان انگلیسی در یکی از دانشگاه‌های ایران است.

وی افزود: ایران از لحاظ علمی و پژوهشی دستاوردهای چشمگیری داشته و پیشرفت ایران در خصوص سلول‌های بنیادی یکی از نشانه‌های بارز آن است. ولی دانشگاه‌های ایران با وجود ظرفیت‌ها و امکانات بالا در جهان شناخته شده نیستند. ما می‌خواهیم از ظرفیت‌های علمی ایران استفاده کرده و کارهای پژوهشی مشترک انجام دهیم.

رئیس دانشگاه لاهور اضافه کرد: ما به زودی بخش اقبال شناسی در این دانشگاه را افتتاح خواهیم کرد و پروفسور تحسین فراقی مسئولیت این بخش را بر عهده خواهند داشت. تحسین فراقی در سال ۲۰۰۸ از دانشگاه تهران دکترای زبان فارسی خود را به پایان رسانده است. ما برای بخش اقبال شناسی به تعدادی استاد زبان فارسی نیاز داریم و امیدواریم خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در لاهور در این زمینه با دانشگاه لاهور همکاری کند.

روناس در پایان دیدار برای هر نوع همکاری با دانشگاه لاهور از جمله مهیا کردن اساتید زبان فارسی اعلام آمادگی کرد.

دانشگاه لاهور(UOL)

بزرگترین دانشگاه خصوصی پاکستان با بیش از ۴۵۰۰۰ دانشجو است. این دانشگاه در سال ۱۹۹۹ تأسیس شد و از آن زمان دوره‌هایی را در زمینه‌های پزشکی و دندانپزشکی، داروسازی، بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی، میکروبیولوژی، بیوتکنولوژی، علوم بهداشتی، مهندسی، هنرها و علوم انسانی ارائه می‌دهد. با پیشرفت متوازن و تمرکز بر سرمایه انسانی، این دانشگاه دارای ۱۱ دانشکده و ۴۰ دپارتمان شده است.

بر اساس رتبه بندی کمیسیون آموزش عالی در سال ۲۰۱۲ رتبه بندی شده اند(HEC) این دانشگاه به لحاظ کیفیت امکانات آموزشی و برتری تحقیقاتی نیز شناخته شده است و در بین ۶ دانشگاه برتر پاکستانی قرار دارد. اویس رئوف؛ رئیس این دانشگاه کنسول افتخاری جمهوری اوگاندا در پاکستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها