یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
«شیرازه» با عنوان «کتاب در قاب رسانه» منتشر شد

شماره ۶۱ و ۶۲ نشریه «شیرازه کتاب» با محوریت و عنوان «کتاب در قاب رسانه» منتشر شد و روی پیشخان آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، شماره جدید «شیرازه کتاب» با عنوان «کتاب در قاب رسانه» منتشر شده و روی پیشخان آمده است. این شماره به موضوع سهم کتاب در رسانه‌ها و چگونگی فعالیت رسانه‌ای برای کتاب پرداخته است.
 
نشریه شیرازه کتاب در بخش «خانواده نشر» مهم‌ترین خبر‌های حوزه نشر و کتاب، گزارش اختتامیه دومین جایزه انقلاب اسلامی را آورده است. در این بخش همچنین دو گزارش از مجموعه نشست‌های «طعم کتاب» برای مخاطبان منتشر شده؛ گزارش چهارمین نشست طعم کتاب با محوریت کتاب «پشتونستان و خط دیوراند» که با حضور حمیدرضا سیدناصری و محمد آسیابانی برگزار شد. گزارشی از پنجمین نشست طعم کتاب با حضور حمیدرضا میررکنی، پژوهشگر فلسفه و علوم انسانی و مرضیه حق‌خواه، منتقد، با محوریت کتاب «کهکشان نیستی» با همکاری خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) برگزار شده بود، آمده است.  
 
در «پرونده ویژه» این شماره از مجله «شیرازه کتاب» اهمیت و ضرورت توجه به رسانه در حوزه کتاب و نشر نقد و بررسی شده است. «شیرازه کتاب» بعد از مقدمه‌ای با موضوع «ورود به دنیای رسانه و تبلیغات»، از نویسندگان و ناشران و برخی فعالان این حوزه درخواست کرده تا از فضای بی‌نهایت رسانه‌ها غافل نشوند و از آن استفاده کنند. در ادامه پس از گفت‌وگو با مصطفی وثوق‌کیا، احسان عسکری، رضا حاتمی‌وفا، علی عرب‌زاده، میترا لبافی، کیوان امجدیان و میثم رشیدی مهرآبادی، مقالاتی را به قلم محمدرضا خراسانی‌زاده، مریم رحیمی‌پور و محمدصادق علیزاده به مخاطبان خود ارائه کرده است.
 
شیرازه کتاب در بخش «طعم کتاب» علاوه بر سری سیزدهم «نکته‌هایی برای نوشتن» که به قلم فاطمه سلیمانی ازندریانی نوشته شده است، نگاهی هم به کتاب‌های «دیپورت»، «حکایت زخم‌ها» و «عملیات عطش» کرده و با نویسندگان این آثار به گفت‌وگو نشسته است.
 
نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره، یادداشت‌های خود را معطوف به ارتباط بین کتاب و رسانه و روابط بین فعالان حوزه نشر و کتاب با اهالی رسانه کرده‌اند. در این بخش یادداشت‌هایی از محمد حقی، مدیر انتشارات کتابستان معرفت، حجت‌الاسلام حمید سبحانی صدر، کتایون رجبی‌راد، مدیر انتشارات نسیما، مهدی قربانی، معاون فرهنگی انتشارات حماسه یاران، الهام عابدینی خبرنگار، عاطفه جعفری خبرنگار، جواد کلاته عربی، مدیر انتشارات ۲۷ بعثت و غلامرضا بیات، مدیر انتشارات سلمان پاک گردآوری شده است.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها