یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
دیدار دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با سفیر آذربایجان در ایران

محمود شالویی در دیدار با سفیر آذربایجان در ایران گفت: امیدواریم با سفر پیش روی وزیر فرهنگ آذربایجان به ایران، روابط تهران و باکو تعمیق و گسترش بیشتری در زمینه های مختلف پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی، دستیار وزیر فرهنگ و مدیرکل حوزه وزارتی در دیدار با علی علیزاده، سفیر کشور آذربایجان در ایران با اعلام برنامه دیدار وزرای فرهنگ ایران و آذربایجان، برنامه‌های وزیر فرهنگ آذربایجان در سفر چند روزه به ایران را تشریح کرد.
 
شالویی در این دیدار تعمیق و توسعه روابط فرهنگی با کشور دوست، همسایه و برادر آذربایجان را ازجمله موضوعات مهمی عنوان کرد که در سفر وزیر فرهنگ آذربایجان به ایران مورد توجه ویژه طرفین قرار خواهد گرفت و تصریح کرد: دو کشور دوست ایران و آذربایجان، روابط و اشتراکات فرهنگی دیرینه‌ای با یکدیگر دارند که امیدوارم این زمینه به ارتقاء سطح کیفی ارتباطات و تعاملات بینجامد.
 
وی در ادامه گفت: وزیر فرهنگ دولت مردمی از بدو حضور در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دنبال فرصت میزبانی از وزیر فرهنگ کشور آذربایجان بود زیرا از منظر ایشان، تعمیق ارتباط فرهنگی با کشورهای دوست و برادر از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم با سفر وزیر فرهنگ آذربایجان، روابط تهران و باکو تعمیق و گسترش بیشتری در زمینه‌های مختلف پیدا کند.
 
دستیار وزیر فرهنگ در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت فعالیت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان اشاره کرد و افزود: حضور و فعالیت مستمر رایزن فرهنگی ایران در باکو  در سالیان متمادی، سرمایه گرانبهایی برای توسعه روابط فرهنگی دو کشور محسوب می‌شود؛ همچنین توافقنامه همکاری دوجانبه ایران و آذربایجان با جدیت از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی دنبال می‌شود که امیدوارم بیانیه مشترک وزرای فرهنگ دو کشور به توسعه و تحکیم این تفاهم‌نامه منجر شود.
 
همچنین علی علیزاده، سفیر کشور آذربایجان در ایران با تاکید بر اشتراکات فرهنگی میان دو ملت گفت: همواره به دنبال توسعه روابط دو کشور در همه زمینه‌ها هستیم؛ برهمین اساس روابط سیاسی و اقتصادی مناسبی با جمهوری اسلامی ایران داریم.
 
وی ادامه داد: شاید در حوزه ارتباطات فرهنگی میان دو کشور ایران و آذربایجان کاستی‌هایی وجود داشته باشد که با توجه به سفر چند روزه وزیر فرهنگ آذربایجان به ایران می‌توان به تقویت همه جانبه ارتباطات فرهنگی دو کشور امیدوار بود.
 
گفتنی است، وزیر فرهنگ کشور آذربایجان دوشنبه هفته جاری وارد کشورمان می‌شود. دیدار و مذاکره با محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از مهمترین برنامه‌های سفر چند روزه وزیر فرهنگ آذربایجان به ایران خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها