یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
تابستان و گرمای برنامه‌های کانون/ توجه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان

نشست فصلی اعضای شورای معاونان، مدیران کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری با حضور مدیرعامل کانون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مهدی علی‌اکبرزاده در جمع معاونان و مدیران استانی با خرسندی از این دیدار و فرصت تبادل نظر، ابراز امیدواری کردند که با تلاش بیشتر شاهد برنامه های موثری در ایام فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان باشیم.
در ادامه محمدرضا کریمی صارمی معاون تولید کانون گفت: تابستان ۱۴۰۱ می‌تواند برای کانون یک تابستان داغ از نظر فرهنگی هنری باشد. ما قصد داریم بعد از دو سال که تقریبا برنامه‌ها  به دلیل شیوع کرونا متوقف بود حرکت‌های تازه‌ای انجام دهیم.

وی ادامه داد: از ۱۹ تیر مصادف با عید سعید قربان به مدت ده روز قصد داریم در راستای اهداف فرهنگی، آموزشی و توجه به اوقات فراغت کودکان و نوجوانان ۷ تریلی سیار در نقاط مختلف کشور  را به حرکت درآوریم تا تمام بچه های ایران از برنامه های متنوع آن بهره مند گردند. در این طرح ۵ استان را انتخاب می‌کنیم و هرکدام سه استان را پوشش می‌دهند. سعی داریم در این مسیر بازی، تئاتر، قصه‌گویی و... داشته باشیم.

کریمی صارمی افزود: همچنین در استان مازندران یک اقامت ۲۰ روزه در حاشیه دریای خزر خواهیم داشت و آنجا برای مسافران برنامه‌های متنوعی اجرا خواهد شد.
معاون تولید کانون در ادامه در خصوص برنامه جدیداین معاونت گفت : تاسیس یک واحد جدید تماشاخانه سیار، نمایش ۷۵ فیلم از تولیدات کانون (که از اول تیرماه تا ۲۲ شهریورماه روی سایت کانون قرار می‌گیرد) و طراحی مسابقه‌ای با عنوان «زیباترین نگاه» که در تابستان برگزار می‌شود و به زیباترین نگاه در کتابخانه‌ ها چه از دید اعضا و چه مربیان جوایزی  اهدا خواهد شد از جمله کارهای جدید معاونت تولید است.
سپس فاطمه طارمی مدیرکل نظارت بر انتشارات کانون، تولید کتاب را شامل دو بخش تولید، چاپخانه و انتشار دانست و گفت: از ابتدای امسال کتابی چاپ نشده  اما نزدیک به ۲۰۰ کتاب آماده چاپ داریم و این یعنی انتشارات فعال است.

وی افزود: در انتشارات شوراهای کارشناسی تشکیل شده تا آثار با دقت بیشتری بررسی شود و برگزاری نمایشگاه در استان‌ها را شروع کرده‌ایم.
در بخش دیگری از این نشست لیلا بابایی مدیرکل سرگرمی‌های سازنده کانون اظهار کرد: قصد داریم محصولات تازه تولید شده سرگرمی‌ها را برای مراکز کانون ارسال و در ادامه مراکز را با محصولات کانون و سایر تولیدکنندگان تجهیز کنیم.
وی ادامه داد: از اسباب‌بازی‌های محلی (عروسک‌های بومی و محلی) برای تجاری‌سازی و مناسب با بازار امروز استقبال می‌کنیم.

هادی یوسف‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع کانون از دیگر مدیرانی بود که در این نشست صحبت کرد.
یوسف‌زاده به موضوع‌هایی چون نیروهای پاره‌وقت، کمیته جذب، مسائل مالی و اضافه کار اشاره داشت.
معاون توسعه مدیریت و منابع کانون عنوان کرد: در تابستان امسال، پشتیبان برنامه‌های معاونت‌های مختلف هستیم. در فصل تابستان کانون زبان برای ما خیلی مهم است و وظیفه ما پشتیبانی از کانون زبان و کانون پرورش فکری است.

 

در بخشی دیگر لیلا کمالی مدیرکل امور مالی و ذیحساب کانون نکاتی را درباره مسائل مالی بیان کرد.
اسفندیار ضیایی مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی نیز درباره تبدیل وضعیت‌ نیروها، شرایط نیروهای قراردادی، مراکز تازه تاسیس، وضعیت بیمه، فراهم کردن خدمات رفاهی در طول سال نکاتی را مورد توجه قرار داد.
همچنین مصطفی زند مدیر کل بودجه و اعتبارات کانون نکاتی درباره نحوه محاسبه اعتبارات، وضعیت بودجه و مأموریت‌ها عنوان کرد.
مسعود امجدیان رییس اداره حقوقی املاک و حمایت قضایی کارکنان کانون نکاتی در باره‌ عقد قراردادها بیان کرد و از آزادشدن سند برخی از ساختمان‌ها و مجتمع‌های کانون خبر داد.

در بخش دیگری از این نشست محمود مروج معاون فرهنگی کانون کلیاتی از موضوعات معاونت فرهنگی را مطرح کرد و درباره مواردی چون توجه و دقت در امر مدیریت، مرکز محور بودن و اهمیت مراکز نکاتی را بیان  کرد.
در ادامه افسون امینی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون با بیان اینکه نیروی انسانی سرمایه کانون است گفت: در جذب نیروی انسانی به ویژه مربی‌ها حساس باشید و از کارشناس‌های پیشکسوت حتما کمک بگیرید.

سپس نسرین سجادیان مدیرکل آموزش و پژوهش کانون تصریح کرد: با دانشگاه‌های مطرح برای بارگذاری فعالیت‌ها رایزنی  انجام شده است تا اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از آن استفاده کنند.
وی افزود: باتوجه به امکان نیازسنجی در سامانه بخش آموزش، نیازهای آموزشی را شناسایی کنیم  تا در دوره‌های بعد آموزش‌ها هدفمندتر باشد.

انسیه موسویان مدیرکل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون نیز بازنگری در انجمن‌های تخصصی کانون در سه بخش ساختار انجمن‌ها، بحث‌های محتوایی، اجرایی و مالی را از موضوع‌های در دست بررسی عنوان کرد.
کم کردن تعداد مهرواره‌ها، فراخوان‌ها و مدیریت آنها، تأکید بر نیازسنجی قبل از اجرای برنامه‌ها، استفاده از نظرات کارشناسی از دیگر مواردی بود که موسویان به آنها اشاره داشت.
سپس رضا برنگی مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون متذکر شد : از ابتدای تیرماه چاپ کتاب‌ها شروع می‌شود. چاپ ۱۸۵ عنوان کتاب در دستور کار قرار دارد که ۳۰ عنوان از آنها آثار جدید است.

در ادامه این نشست حاضران برای بازدید از دو نمایشگاه «آب و آیینه» (هنر کار با چوب‌های آب آورده) حاصل علاقه، تجربه و کار گروهی مربیان و کارشناسان خلاق کانون استان اردبیل و «نقشینه» مجموعه‌ای از تصاویر نقاشی‌های برگزیده اعضای کانون استان فارس دعوت شدند. بعد از این بازدید نشست فصلی مدیران با سخنرانی غلامرضا کیانی رئیس کانون زبان ادامه پیدا کرد.

کیانی درباره روند ثبت‌نام کلاس‌ها و برگزاری آنها در مراکز گوناگون کانون زبان مواردی را بیان کرد و گزارشی از فرآیند طراحی و اجرای نظرسنجی در سامانه آزمون آنلاین که به‌صورت رایگان برگزار شده است ارائه داد.
همچنین رئیس کانون زبان اقدامات یک سال اخیر کانون زبان را روی نمودار تشریح کرد.
بهجت تربتی‌نژاد معاون آموزشی کانون زبان ایران نیز با ارایه جدول و نمودارهایی، نتایج یک بررسی تحقیقی درباره وضعیت مراکز کانون زبان تهران را تشریح کرد.
نحوه ارزشیابی و بازرسی از مراکز، تأکید بر ضرورت و اهمیت بازرسی باتوجه به باز شدن مراکز، بازدید مستمر از مراکز و اهمیت پاسخگویی به موقع به شکایات از مواردی بود که علی رشیدی‌نیا مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی کانون به بیان آن پرداخت.

وی تصریح کرد: از نیمه فروردین ماه بازدیدها از تهران شروع شده و به سایر استان‌ها تسری پیدا خواهد کرد.
سپس ابوالقاسم سلیمانی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، اهمیت ارتقا جایگاه روابط عمومی دراستان‌ها و حضور کارشناسان آن در جلسات شوراهای تصمیم‌گیری مانند شورای اداری و فرهنگی، همچنین نیاز روابط عمومی استان‌ها به بخش سمعی بصری را مطرح کرد و بر برگزاری دوره‌های آموزشی تأکید داشت.

سلیمانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خطاب به مدیران استانی اظهار کرد: هرگونه ارتباط رسانه‌ای از مسیر روابط عمومی اتفاق بیفتد و برای ارتباطات بین‌الملل از طریق ستاد هماهنگی ها انجام پذیرد.
مهدی بشیری گودرزی مدیر دفتر مرکزی حراست کانون نیز از کانون پرورش فکری به‌عنوان یک نهاد فرهنگی مهم یاد کرد که از مهمترین دستگاه‌های فرهنگی است. 


وی بیان کرد: همکاران کانون سرمایه‌های کانون هستند و وظیفه ما حراست از این سرمایه‌هاست.
سپس حامد آخوندی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات توضیحاتی درباره تجمیع، تعریف و وضعیت سامانه‌ها ارائه داد.

در ادامه چهار نفر از مدیران استانی به نمایندگی از طرف مدیران حاضر در نشست به بیان انتظارها و مشکلات پرداختند و در ادامه میهمانان  نشست با مدیرعامل کانون به‌صورت پرسش و پاسخ گفت‌وگو کردند.
جهان‌بخش قنبری مدیر کل کانون استان مرکزی، محمدعلی یزدان شناس مدیر کل کانون مازندران، علی بینش مدیرکل کانون استان آذربایجان شرقی و پروین پشتکوهی مدیر کل کانون استان هرمزگان به ترتیب به نمایندگی از مدیران درباره موضوع‌های مرتبط با معاونت توسعه مدیریت و منابع، تولید، فرهنگی و حوزه‌های زیر نظر مدیرعامل سخن گفتند.

نشست فصلی اعضای شورای معاونان، مدیران کل ستادی و استانی کانون پرورش فکری روز چهارشنبه ۲۵ خرداد ۱۴۰۱ در سالن غدیر و سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها