یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱
افشای اسناد ترور‌های موساد توسط نشر شهید کاظمی

چاپ چهارم کتاب «تو زودتر بُکش1» از مجموعه 4جلدی تو زودتر بکش نوشته رونین برگمن، روایتی از روند تشکیل سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی و 60سال ترور‌های موساد توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نویسنده این کتاب رونین برگمن، یکی از سرشنا‌س‌ترین نویسندگان اسرائیلی است که سالیان طولانی در عرصه ژورنالیسم تحقیقی فعالیت داشته است و مقالات و کتب او در سراسر جهان خوانندگان زیادی دارد. برگمن در این کتاب اسنادی را از دستگاه اطلاعاتی اسرائیل فاش کرده که تقریباً همه‌شان فوق‌محرمانه بوده است. او برای به دست آوردن تصویری از عملکرد موساد و فعالیت‌هایش در کشور‌های مختلف هزاران سند را که برخی از آن‌ها به‌صورت غیرقانونی در اختیار او قرار گرفته است و تعداد بی‌شماری کتاب و مقاله را بررسی کرده است، همچنین سراغ کارمندان و نیرو‌های رده‌بالای عملیاتی موساد رفته و مصاحبه‌های اختصاصی با آنان داشته است. 

پروژه ترور در ایران
در یکی از بخش‌های این کتاب به نام ایران نیز اشاره شده و گوشه‌هایی از فعالیت خرابکاری موساد در ایران برای ترور چهره‌های مهم علمی کشور فاش شده است. برگمن با ذکر یک خاطره، پرده از رازی برمی‌دارد که تاکنون ناگفته مانده است. 

او ماجرای آخرین روز کاری مئیر داگان، رئیس سابق موساد را روایت می‌کند، روزی که با دعوت‌نامه‌ای محرمانه به جلسه‌ای دعوت می‌شود که در آن قرار است خبر عزل داگان از سوی سخنگوی نتانیاهو اطلاع‌رسانی شود. 

برگمن چنین نوشته است: 
«آن روز آخرین روز مسئولیت داگان به‌عنوان رئیس موساد بود؛ نتانیاهو درب خروجی را به داگان نشان داده و او که بزرگ‌ترین آرزوی زندگی‌اش در اختیار گرفتن جایگاه بزرگ‌ترین جاسوس اسرائیلی بود، نمی‌خواست در برابر کار او دست‌بسته بنشیند. بحران شدید بی‌اعتمادی بین این دو نفر به‌خاطر دو موضوع بالا گرفته بود که هر دوی آن موضوعات به سلاح مورد علاقه مئیر داگان، یعنی ترور ارتباط داشت. 

8 سال پیش از آن آریل شارون، داگان را به ریاست موساد منصوب و او را مسئول خرابکاری در برابر سلاح‌های ه-س ت-ه-‌ای ایران کرد که هر دو نفر آن را یک تهدید وجودی برای اسرائیل می‌دانستند. داگان از چند طریق مختلف وارد عمل شد تا این مأموریت را به انجام برساند؛ از نظر او سخت‌ترین راه که البته کارآمدترین راه هم به‌حساب می‌آمد عبارت بود از شناسایی دانشمندان کلیدی هسته‌ای و ایران، تعیین محل آن‌ها و کشتن‌شان. 

ژنرال‌ها ایرانی به نام حسن طهرانی مقدم
موساد 156 مورد از این اهداف را دقیقاً مشخص و 6 نفر از آن‌ها را حذف کرد؛ بیشتر آن‌ها صبح‌هنگام وقتی می‌خواستند به محل کارشان بروند به‌وسیله بمب‌هایی با فیوز کوتاه‌مدت که توسط نیرو‌های موتورسوار به ماشین‌شان چسبانده شد، ترور شدند، علاوه بر آن‌ها یکی از ژنرال‌های س. پ انقلاب اسلامی هم که مسئول برنامه م. و بود در یکی از مقر‌های س. پ به‌همراه 17 نفر از نیرو‌هایش هدف انفجار قرار گرفت. 

چاپ چهارم جلد اول از مجموعه چهارجلدی کتاب «تو زودتر بکش»؛ روایت نیرو‌های عملیاتی و اطلاعاتی اسرائیل از 60 سال ترور‌های موساد، از ترور مبارزین فلسطینی تا ترور عماد مغنیه و دانشمندان هسته‌ای و موشکی ایران به قلم نویسنده سرشناس اسرائیلی(رونین برگمن) و ترجمه وحید خضاب در قطع رقعی و ۴۱۶ صفحه توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شد.    علاقه‌مندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت nashreshahidkazemi.ir و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها