یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۸
گسترش فرهنگ مطالعه مشارکت همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی را می‌طلبد

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در راستای تعامل و هم‌افزایی نهاد و سایر دستگاه‌های اجرایی در حوزه کتابخوانی، با پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مهدی رمضانی، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها، شنبه ۲۸ خرداد دیدار و پیرامون مهم‌ترین مسائل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این دیدار مهدی رمضانی با اشاره به رویکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در دوره جدید مدیریت، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های نهاد در حوزه توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی طی سال‌های اخیر پرداخت و بر لزوم تعامل و هم افزایی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی سراسر کشور در حوزه کتابخوانی تاکید کرد.


دبیرکل نهاد با اشاره به ظرفیت‌های فراوان موجود در حوزه کتابخوانی و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،گفت: از ضرورت‌های فعالیت در این حوزه استفاده از هم‌افزایی، و ظرفیت سایر دستگاه‌هاست و نهاد در مسیر فعالیت خود تفاهم‌نامه‌هایی را با دستگاه‌های مختلف از جمله سازمان زندان‌ها، نیروهای مسلح، و بسیاری از دستگاه‌های دیگر به امضا رسانده است. برگزاری برنامه‌های متعدد و متنوع ترویجی نیز همواره در دستور کار بوده است و ویژه برنامه‌هایی از جمله «روایت مادری»برای تجلیل از مقام مادران و خانواده شهدا برگزار کرده که در این عرصه بسیار پیشرو بوده است.

پرویز سروری، رئیس شورای عالی استان‌ها و عضو هیئت امنای نهاد کتابخانه‌ها نیز با اشاره به اهمیت و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در فضای فرهنگی کشور، گفت: موضوع کتاب و کتابخوانی و گسترش فرهنگ مطالعه موضوعی است که مشارکت و هم افزایی همه دستگاه های فرهنگی و اجرایی کشور از جمله آموزش و پرورش را می‌طلبد. همچنین تعامل شهرداری‌ها و شورای عالی استان‌ها با نهاد نیز می‌تواند در این زمینه راهگشا باشد.

وی با اشاره به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: ما در حوزه کتاب مبلغ بزرگی مانند رهبر انقلاب را داریم که این موضوع خود نشان دهنده اهمیت و لزوم توجه بیشتر به این حوزه را دارد. بر این اساس نگاه‌ها به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باید به گونه‌ای باشد که رفته رفته به مرکز اصلی و رسمی کتاب و کتابخوانی در کشور تبدیل شود.

لزوم توجه به نهاد کتابخانه های عمومی کشور به عنوان مرکز اصلی و رسمی کتاب و کتابخوانی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها