شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳
اهدا حدود ۱۳۰۰ نسخه خطی و سنگی به کتابخانه آستان قدس رضوی

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: آیت الله احمد روضاتی یک مجموعه شامل ۸۸۹ نسخه خطی، ۴۰۵ نسخه چاپ سنگی، سربی و افست و ۳۶ برگ اسناد تاریخی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، حجت الاسلام سیدجلال حسینی اظهار کرد: آیت الله احمد روضاتی یک مجموعه شامل ۸۸۹ نسخه خطی، ۴۰۵ نسخه چاپ سنگی، سربی و افست با موضوعات علم حدیث، فقه، تفسیر، ادعیه، اصول و کلام و ۳۶ برگ اسناد تاریخی را به کتابخانه مرکزی این مجموعه اهدا کرد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی افزود: در این مجموعه آثار نفیسی از قرون ۱۰، ۱۱ و ۱۲ به چشم می‌خورد و مجموعه الوافیه استرآبادی، فروع کافی، شرح مختصر الاصول و رساله طب الرحمه از قدیمی‌ترین و نفیس‌ترین نسخه‌های خطی آن به شمار می‌رود که در قرن نهم هجری قمری کتابت شده است.

وی ادامه داد: همچنین در این مجموعه، کتابهای چاپ سنگی و اسناد تاریخی از دوره قاجار موجود است که مباحثی پیرامون موضوعات فقهی را شامل می‌شود.

حسینی گفت: تمام نسخ خطی اهدایی پیش از ورود به مخزن برای نگهداری دائمی و بهره‌مندی پژوهشگران و آیندگان اسکن، فهرست‌نویسی، آفت‌زدایی، مرمت و بازسازی شده و به نام اهداگران در فهرست و سامانه نسخ خطی فهرست نگار این سازمان به ثبت رسیده و قابل جست و جو است.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: این خاندان به خاطر تألیف کتاب مشهور «روضات‌الجنات» اثر نفیس مرحوم آیت‌الله العظمی آقا سید محمد باقر چهار سوقی به «روضاتین» شهرت یافته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها