شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
جلد اول دانشنامه دفاع مقدس گیلان در هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه دانشنامه دفاع مقدس گیلان در پنج جلد کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای تدوین می‌شود، گفت: جلد اول دانشنامه دفاع مقدس گیلان همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود و تا سال ۱۴۰۳ تدوین آن به پایان می‌رسد.

سرهنگ «حسن حبیبی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در جلسه شورای فرهنگ عمومی گیلان در مصلی رشت با تشریح تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس و بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس پیشتاز بوده است، اظهار داشت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی، فرهنگ ایثار و شهادت دارای نقشی بی بدیل است.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با اشاره به عقب ماندگی گیلان در برخورداری از باغ موزه دفاع مقدس که احداث آن با اهدای ۱۰ هکتار زمین از سوی فرمانده سپاه قدس گیلان آغاز شد، تصریح کرد: فاز اول این پارک موزه شامل ساختمان اداری و کتابخانه با بیش از سه هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت همزمان با هفته دفاع مقدس امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به تدوین دانشنامه دفاع مقدس در سه مقوله، خاطرنشان کرد: برای تدوین این دانشنامه ۱۹۸ مدخل در کارگروه شهدا و اشخاص استان، در حوزه نظامی و نقش شهرستان‌ها ۱۴۹ مدخل و در گروه فرهنگی و اجتماعی ۵۹۸ مدخل شناسایی شد.

حبیبی با بیان اینکه در کارگروه شهدا و اشخاص با پیشرفت خوبی مواجه هستیم، افزود: تمام این اطلاعات توسط اساتید دانشگاه گیلان به صورت مقاله تدوین می‌شود تا دایرة المعارف ملی شکل گیرد.

وی از تدوین این دانشنامه در پنج جلد کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای خبرداد و تاکید کرد: جلد اول دانشنامه دفاع مقدس گیلان همزمان با هفته دفاع مقدس رونمایی می‌شود و تا سال ۱۴۰۳ تدوین آن به پایان می‌رسد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس گیلان با تاکید بر بهره‌گیری از محل یک درصدی اعتبارات پژوهشی استان متذکر شد: برای تدوین این دانشنامه خواستار همکاری همه دستگاه‌های اجرایی استان در تدوین آن هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها