یکشنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
آخرین شرایط و قوانین مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا

در سال‌های اخیر، مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. درآمد عالی دندان‌پزشکان در کنار شرایط مناسب زندگی در این کشور، به افزایش روزافزون متقاضیان این برنامه مهاجرتی منجر شده است.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ در سال‌های اخیر، مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. درآمد عالی دندان‌پزشکان در کنار شرایط مناسب زندگی در این کشور، به افزایش روزافزون متقاضیان این برنامۀ مهاجرتی منجر شده است.
با این حال همانند سایر برنامه‌های مهاجرت به استرالیا، مهاجرت به این کشور به عنوان یک دنداپزشک نیز شرایط و قوانین خاص خود را دارد که لازم است پیش از هرگونه اقدام در این راستا، از آن‌ها اطلاع داشته باشید.
این مطلب از سایت مهاجرت پلاس به آدرس زیر اقتباس شده است:
https://www.mohajerat.plus/9476-مهاجرت-دندانپزشکان-به-استرالیا/
شرایط مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا
از آنجا که مدارک اخذشده از دانشگاه‌های ایرانی برای اشتغال در کشور استرالیا معتبر نیستند، برای مهاجرت دندانپزشکی به این کشور، 2 گزینه پیش رو دارید:

گذراندن یک دورۀ دندانپزشکی در استرالیا؛
شرکت در آزمونی که توسط انجمن دندانپزشکی استرالیا (ADC) برگزار می‌شود.
هدف از آزمون سازمان ADC، ارزیابی سطح دانش و مهارت‌های دندانپزشکانی است که تحصیلات خود را در خارج از کشور تکمیل کرده‌اند و مدارک آن‌ها توسط دانشکده‌های پزشکی استرالیا، پذیرفته‌شده نیستند. این امتحان در دو مرحله (شامل 80 سؤال 4 گزینه‌ای)، دو روز مجزا و به طور معمول، در ماه‌های مارس و سپتامبر برگزار می‌شود.

شما همچنین باید در AHRPRA ثبت‌نام، مهارت‌های زبان انگلیسی خود را اثبات و استانداردهای مربوط به سوابق کیفری را رعایت کنید. همچنین چنانچه بتوانید مدرکی مبنی بر گذراندن تحصیلات متوسطۀ خود (به زبان انگلیسی) در یکی از کشورهای کانادا، نیوزیلند، جمهوری ایرلند، آفریقای جنوبی، بریتانیا یا ایالات متحدۀ آمریکا ارائه دهید، ممکن است از رعایت برخی الزامات تعیین‌شده معاف شوید.

روش‌های مهاجرت به استرالیا برای دندانپزشکان
با توجه به تغییرات مداوم شرایط و قوانین صدور انواع ویزای استرالیا، لازم است تا برای اطلاع از جدیدترین روش‌های مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا، به وبسایت ادارۀ امور داخلی و شهروندی این کشور مراجعه کنید یا از یک وکیل مهاجرتی کارآزموده و مجرب، کمک بگیرید.
در حال حاضر، می‌توانید توسط سابکلاس 482 (ویزای موقت کمبود مهارت استرالیا) برای مهاجرت دندانپزشکی به این کشور اقدام کنید. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا به مدت 4 سال، در یکی از مناطق استرالیا اشتغال داشته باشید.

با این وجود به دلیل زمان‌بر بودن پروسۀ مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا از طریق ویزای 482، بسیاری از متقاضیان توسط ویزای سرمایه‌گذاری (سابکلاس 188) برای مهاجرت به این کشور اقدام می‌کنند. به علاوه اخذ ویزای skilled worker و رعایت الزامات تعیین‌شده، مقدمات اقامت دندانپزشکان در استرالیا را فراهم می‌کند.
 


مراحل مهاجرت به استرالیا برای دندانپزشکان
برای مهاجرت دندانپزشکی به استرالیا و اخذ اقامت این کشور، لازم است تا مطابق شرایط زیر پیش بروید:
1) معادل‌سازی و ارائۀ مدارک دندانپزشکی:
هزینۀ تقریبی: 610 دلار استرالیا
در ابتدا لازم است تا مدارک تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری) خود را بر اساس چهارچوب تأیید مدارک استرالیا (Australian Qualification Framework) معادل‌سازی و سپس به شورای پزشکی این کشور ارائه کنید. در این خصوص، لازم است تا از کارت نظام پزشکی برخوردار باشید.
2) شرکت در امتحان کتبی ADC:
هزینۀ تقریبی: 2000 دلار استرالیا
برای اثبات سطح دانش خود در زمینۀ دندانپزشکی، لازم است تا در آزمون انجمن دندانپزشکان استرالیا شرکت کنید.
مراحل پروسۀ زمانی
ارسال درخواست شرکت در آزمون 3 الی 4 ماه پیش از تاریخ امتحان
ارائۀ تأییدیۀ ADC 8 هفته پیش از آزمون
پرداخت هزینۀ شرکت در آزمون 8 هفته پیش از آزمون
اعلام نتایج نهایی 6 هفته بعد از شرکت در آزمون
اعتراض به نتایج 4 هفته بعد از اعلام نتایج
 
3) شرکت در آزمون عملی انجمن دندانپزشکان استرالیا:
هزینۀ تقریبی: 4500 دلار استرالیا
چنانچه در آزمون کتبی ADC پذیرفته شوید، لازم است تا برای اثبات مهارت‌های خود در امتحان عملی انجمن دندانپزشکان نیز شرکت کنید.
مراحل پروسۀ زمانی
ارسال درخواست شرکت در آزمون حدأکثر 3 ماه پیش از تاریخ آزمون
ارسال تأییدیۀ ADC 2 هفته پس از ارسال درخواست
تأیید قطعی روز آزمون 6 هفته پیش از آزمون
اعلام نتایج نهایی 6 هفته پس از آزمون
 
4) درخواست اخذ ویزای توریستی:
از آنجا که آزمون عملی ADC تنها در استرالیا برگزار می‌شود، لازم است تا برای شرکت در این آزمون نسبت به دریافت ویزای توریستی اقدام کنید.
5) اشتغال در استرالیا:
پس از اینکه تمامی مراحل مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا را پشت سر گذاشتید و جواز کار در این کشور به عنوان یک دندانپزشک را دریافت کردید، می‌توانید نسبت به اخذ ویزای کار مورد نظر خود اقدام کنید و در این کشور مشغول کار شوید.
مدارک مورد نیاز برای مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا
برای مهاجرت به استرالیا به عنوان یک دندانپزشک و اخذ ویزای مربوطه، ملزم به ارائۀ مدارکی خواهید بود که از مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
مدارک تحصیلی معادل‌سازی‌شده؛
گذرنامۀ معتبر؛
مدارک شناسایی؛
مدارک زبان انگلیسی،
عکس‌های پرسنلی جدید و باکیفیت؛
گواهی عدم سوءپیشینه؛
رسید پرداخت هزینه‌های لازم؛
فرم درخواست تکمیل‌شده.
 
مزایای مهاجرت دندانپزشکان به استرالیا
رشتۀ دندانپزشکی در کشور استرالیا، در میان 10 رشتۀ پردرآمد این کشور رتبه‌بندی شده است؛ به طوری که دندانپزشکان در این کشور، سالانه 109 هزار دلار (با احتساب مالیات) درآمد دارند. به علاوه چنانچه شما از تجربه یا سابقۀ کار بهتری برخوردار باشید، می‌توانید این مبلغ را تا 145 هزار دلار استرالیا نیز افزایش دهید.
از طرف دیگر، علی‌رغم تعداد نیروی کار ماهر به اندازۀ کافی، دندانپزشکی در کشور استرالیا همواره به عنوان رشته‌ای که تقاضای بالایی برای آن وجود دارد، شناخته می‌شود؛ با این اوصاف، شما با مهاجرت به این کشور به عنوان یک دندانپزشک، شرایط زندگی بسیار مطلوبی را تجربه خواهید کرد.

مشاوره مهاجرت به استرالیا و اخذ ویزا
دندانپزشکانی که دست کم 2 سال سابقۀ کار مرتبط داشته باشند، می‌توانند برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنند. همانطور که دیدید، نکات زیادی وجود دارد که باید پیش از اقدام به اخذ ویزا، در نظر بگیرید.

برای موفقیت در این مسیر،  باید مطمئن شوید که شرایط انواع ویزای استرالیا را به طور کامل بررسی و درخواست خود را برای برنامۀ مهاجرتی مناسبی ارائه کرده‌اید. منطقۀ مورد نظر خود برای زندگی را مشخص کنید و برای اجاره یا خرید ملک، تصمیم بگیرید.
چنانچه قصد دارید همراه با همسر و فرزندان خود به استرالیا مهاجرت کنید، دربارۀ مدارس و مؤسسات آموزشی واقع در منطقۀ مورد نظر نیز تحقیق کنید. همچنین مطمئن شوید که خدمات بیمۀ این کشور را دریافت خواهید کرد.

برای تسهیل شرایط مهاجرت و افزایش شانس موفقیت خود در این پروسه، از دریافت خدمات مشاورۀ تخصصی غافل نشوید. وکلای حقوقی و مشاوران مؤسسۀ مهاجرت پلاس با ارزیابی شرایط، بهترین مسیر مهاجرتی را متناسب با اهداف شما معرفی می‌کنند و در تمامی مراحل این فرآیند، همراهتان خواهند بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

تازه‌ها