پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۷
دولت مردمی به دنبال تحقق عدالت فرهنگی است

اسماعیلی در آئین بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه‌تمام استان سمنان گفت: توسعه فعالیت‌های فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای در دولت مردمی برخوردار است که در این راستا بودجه مصوب برای تکمیل پروژه‌های فرهنگی نقاط مختلف کشور اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که از صبح امروز پنجشنبه در ادامه سفرهای استانی خود راهی شهرستان های تابعه استان سمنان شده است با حضور در آیین بهره‌برداری از پروژه‌های نیمه تمام استان سمنان به اهمیت تکمیل پروژه‌های بر زمین مانده در کشور اشاره کرد و گفت: پروژه‌های نیمه تمام بسیاری در کشور وجود دارد که این حجم پروژه نیمه‌کاره جای تأسف دارد و موجب اتلاف منابع شده است به همین خاطر دولت مردمی پروژه جدیدی را کلنگ نمی‌زند تا تمامی پروژه ها را به سرانجام برساند.

وی افزود: دولت مردمی به دنبال تحقق عدالت فرهنگی است و بر همین اساس زیرساخت‌های لازم باید فراهم باشد که شاهد شکوفایی استعدادهای نسل جوان در کشور باشیم.

اسماعیلی در ادامه به ظرفیت‌های بالای استان سمنان اشاره کرد و گفت: این استان شخصیت‌های بزرگی را در تاریخ انقلاب اسلامی معرفی کرده است که این مسئله نشان‌دهنده ظرفیت بالای استان سمنان است اما متاسفانه برخی شهرستان‌های تابعه استان به‌خاطر نزدیکی با پایتخت از امکانات محدودی  برخوردار است و دولت مردمی قصد تقویت امکانات و زیرساخت ها را دارد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی دقیق از ظرفیت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به همراه سایر زیرساخت‌های اصیل و مردمی استفاده شود و در  تحقق این هدف متعالی چاره‌ای جز احیای نهضت بازگشت به مسجد وجود ندارد.

وی ادامه داد: بدون شک شکوفایی استعدادهای جوان و تعالی حوزه فرهنگ با حضور پرشور جوانان در مساجد شکل می‌گیرد و موجب عدم فراموشی ارزش های اصیل و بومی توسط اهالی فرهنگ و هنر می‌شود.
 
وزیر فرهنگ در دولت مردمی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: علی‌رغم تمامی دغدغه‌های اقتصادی که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کند اما توسعه فعالیت‌های فرهنگی از اهمیت ویژه‌ای در دولت مردمی برخوردار است که در این راستا حدود ۴۵۰۰ میلیارد تومان بودجه مصوب برای تکمیل پروژه های فرهنگی نقاط مختلف کشور اختصاص داده شده است.
 
وی با با تاکید بر توجه ویژه رئیس جمهور به مسائل فرهنگی گفت: افزایش بودجه اعتبارات پروژه‌های فرهنگی و حضور رئیس جمهور در کارگروه فرهنگی دولت تنها بخشی از اقدامات و فعالیت‌های دولت مردمی در ارتقای سطح فرهنگی کشور محسوب می‌شود که با توجه به ریل گذاری جدید در حوزه فرهنگ صورت می‌گیرد.

گفتنی است، بازدید از پروژه تالار مرکزی شهرستان سمنان، شرکت و سخنرانی در کنگره بزرگداشت آیت‌الله شاهچراغی، بازدید از نمایشگاه نقاشی و سفال استاد قان‌بیگی، حضور در همایش دوسالانه کتاب در شهرستان شاهرود و دیدار با فعالان فرهنگی جبهه فرهنگی انقلاب شهرستان دامغان از سایر برنامه‌های پیش روی وزیر فرهنگ در سفر استانی خود به استان سمنان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها