پنجشنبه ۱۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
8888 نسخه کتاب به 8 مرکز و نهاد فرهنگی کشور اهدا شد

کتابخانه سیار آستان قدس رضوی در ادامۀ روند اهدای کتاب به مراکز علمی و کتابخانه‌های سطح کشور، این بار همزمان با ایام دهه کرامت، 8888 نسخه کتاب را به 8 مرکز و نهاد فرهنگی کشور اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، رضا رشیدپور، رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته مشهد، اهدای 8888 نسخه کتاب را در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و دسترسی مستقیم به منابع مطالعاتی، توسط اعضای مراکز فرهنگی درخواست‌کننده عنوان کرد.

وی «نذر کتاب» را بخشی از انجام وظیفه ذاتی و سازمانی کتابخانه سیار آستان قدس رضوی برشمرد که برای توسعه و بهبود زیرساخت‌های ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش شاخص‌های علمی و فرهنگی مراکز و نهادهای علمی و فرهنگی شهر مشهد و دیگر شهرهای کشور صورت می‌پذیرد.

رشیدپور افزود: اهداء و امانت کتاب در سالیان گذشته نیز از سوی کتابخانه سیار، در مقیاس قابل توجهی انجام شده. به‌طوری که تا پایان سال 1399 قریب به 252 هزار نسخه کتاب به 523 سازمان و نهادهای فرهنگی اهدا شده و یا به‌صورت امانت بلند‌مدت واگذار شده است.

وی همچنین به تعداد منابع اهدایی در سال 1400 اشاره کرد و آن را قریب به 63 هزار نسخه برشمرد که به 54 مرکز اهدا شده است.

رشیدپور، نهاد کتابخانه‌های عمومی استان خراسان شمالی و شهرستان شاهرود، کتابخانه دانشگاه یاسوج، کتابخانه دانشگاه پیام نور شهرکرد و کتابخانه مدرسه عالی نواب مشهد را ازجمله مراکزی عنوان کرد که در ماه‌ها و سال‌های گذشته بیشترین میزان دریافت کتاب از کتاب‌های اهدایی یا امانتی کتابخانه سیار سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی را داشته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها