چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
مسابقه بزرگ کتابخوانی «چشمه‌های بهشت» برگزار می‌شود

مسابقه بزرگ کتابخوانی «چشمه‌های بهشت» به‌مناسبت ایام دهه کرامت از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان رضوی، به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی، مسابقه بزرگ کتابخوانی «چشمه های بهشت» به مناسبت ایام دهه کرامت توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن تبریک ایام دهه کرامت گفت: این ایام به واسطه بخشندگی، لطافت و مهربانی و به یمن میلاد حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) این دو برکت اهل بیت(ع) به نام دهه کرامت نامگذاری شده است. امام رضا(ع) به امام دانایی و مهربانی نقش موثری در تبیین مفاهیم اسلامی و کرامات انسانی داشته‌اند، همچنین خواهر بزرگوار ایشان حضرت معصومه(س) نیز وفاداری و دلبستگی یک خواهر به برادرش را به رخ جهانیان کشیده است.

وی افزود: تلاش ما در مجموعه کتابخانه‌های عمومی بر آن است تا به عنوان یکی از متولیان اصلی ترویج فرهنگ رضوی به ویژه در خطه مشهد و خراسان رضوی، گامی موثر و مفید در راستای معرفی هر چه بیشتر سیر و سلوک ایشان در جامعه امروز با توجه به هجویات دشمنان برای غالب کردن فرهنگ خود به جوانان ایران اسلامی برداریم. به همین منظور با آغاز دهه کرامت در نظر داریم تا با برگزاری برنامه‌های فرهنگی کتاب محور اعم از مسابقات کتابخوانی، جلسات خوانش کتاب‌های امام رضایی، نمایشگاه کتاب «کرامت» با محوریت سیره امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، نشست دختران کتابخوان، برگزاری نمایشگاه نقاشی از آثار برگزیده در یازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و جلسات جمع خوانی احادیث رضوی، راه‌اندازی کاروان «کتاب و کرامت» در مناطق روستایی و حاشیه شهر و ...  را در کلیه کتابخانه‌های استان برگزار نمائیم.

سبزیان تصریح کرد: از جمله برنامه‌های دیگر اجرایی در این ایام، مسابقه بزرگ کتابخوانی«چشمه‌های بهشت» با محوریت کتاب «چشمه‌های بهشت: گزیده عیون اخبار الرضا(ع)» اثر بوجعفر محمد بن بابویه قمی تا تاریخ 31 خرداد ماه 1401 برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت و دریافت نسخه الکترونیکی کتاب به سامانه مسابقات الکترونیک نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی www.samakpl.ir  مراجعه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها