دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۰
دعائی از  خوبی‌ها تمجید و از بدی‌ها گذشت و چشم‌پوشی می‌کرد

علیرضا مختارپور، با صدور پیام، درگذشت حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعائی را تسلیت گفت و تاکید کرد: مرحوم دعائی همیشه از خوبی‌ها تمجید و تعریف و از بدی‌ها گذشت و چشم‌پوشی می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران،علیرضا مختارپور رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در پیامی درگذشت حجة‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود دعائی را  تسلیت گفت. متن این پیام به شرح زیر است:« بسمه تعالی

دوستان! قیمت صحبت بشناسید که چرخ
دوسـتـان را ز هم انـداخته بسـیار جـدا 
(هلالی جغتایی)

آنچه از مرحوم حجة‌الاسلام والمسلمین دعائی به‌خاطر دارم همه آن نیکی‌هایی است که اندیشمندان و متفکران و دوستان آن عزیز در پیام‌های خود برشمرده‌اند: ازجمله ارادت به امام و رهبری، اعتقاد راسخ به نظام جمهوری اسلامی، محبت، وفا، اخلاص، صداقت، تواضع، پاکدستی، ساده‌زیستی و...

با حسرت و تأسف از درگذشت آن دوست گرامی که در طول شانزده‌سال گذشته گفتگوهای دونفره و صریح و صمیمی متعددی با ایشان داشتم به برخی صفات اخلاقی دیگر آن مرحوم اشاره می‌کنم.

نخست دلسوزی و پیگیری حل مشکلات و گرفتاری‌های افرادی که هیچ نسبت شخصی یا اداری یا سیاسی هم با ایشان نداشتند، امّا همین که از مشکل آنان باخبر می‌شد یا برای پیداکردن راه‌حل به او مراجعه می‌کردند، تلاش وافری به عمل می‌آورد تا راهی برای حل گرفتاری و مشکل آنان بیابد.

دیگر آن که علیرغم رنجش‌های فراوانی که از افراد و جریان‌های مختلف در طول دوران انقلاب اسلامی دیده بود، زبانش به غیبت از آنان یا بدگویی نسبت به آنان باز نمی‌شد.
و دیگر آن که اگر از کسی در هر مسئولیت و در هر دوره و دولتی صفت حسنه یا کار خیری می‌دید در انعکاس آن به دیگران حتی به کسانی که در نقطۀ مقابل فرد موردنظر قرار داشتند ابا نداشت. از خوبی‌ها تمجید و تعریف می‌کرد و از بدی‌ها گذشت و چشم‌پوشی.

همچون بسیاری از دوستان و همکاران و آشنایان دور و نزدیک، حقیر هم خاطرات بسیار خوبی از آن عزیز به‌خاطر دارم که در ذهن و قلبم به یادگار مانده و همواره برای آن مرحوم از خدای متعال، آمرزش و غفران الهی مسئلت دارم.»

و من الله التوفیق
علیرضا مختارپور
16/03/1401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها