دوشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
خرید 6 دستگاه اسکنر پیشرفته برای تصویربرداری از آثار نفیس کتابخانه ملی

سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از خرید 6 دستگاه تصویربرداری (اسکنر) پیشرفته با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال برای تصویربرداری از منابع نفیس این سازمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، در راستای به روز رسانی و تجهیز کتابخانه ملی ایران به دستگاه های به روز و با قابلیت تصویربرداری با کیفیت بالا، 6 دستگاه تصویربرداری (اسکنر) پیشرفته با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال خریداری شده است.
 
ازآنجاکه یکی از وظایف مهم این سازمان، حفظ و نگهداری از نسخ خطی و نفیس است، تصویربرداری دیجیتالی و با کیفیت مطلوب و استاندارد جهانی از این نسخ قدیمی نیز بسیار حائز اهمیت است.
 
سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با توجه به اهمیت و اولویت این موضوع، خرید دستگاه‌های پیشرفته تصویربرداری از منابع نفیس کتابخانه ملی ایران را در دستور کار خود قرار داده و اکنون 6 دستگاه اسکنر پیشرفته با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد ریال خریداری شده است.
 
همچنین با توجه به این‌که تسریع در ساماندهی وظایف بخش‌ها از محورهای برنامه دوره مدیریت جدید است، خرید تجهیزات مورد نیاز در اولویت قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها