یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۳
انتقال اسناد صندوق تامین خسارت بدنی به معاونت اسناد ملی

صندوق بیمه خسارت بدنی به دنبال تفاهم نامه با سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در مرحله نخست بیش از 180 هزار پرونده اسنادی و مدارک این صندوق را به مخازن امانی معاونت اسناد ملی تحویل داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، معاونت اسناد ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی با هدف تسری قانون اسناد ملی به بانک‌ها، بیمه‌ها و صندوق‌های اقتصادی، قرارداد همکاری با صندوق تأمین خسارت‌های بدنی منعقد کرد.
 
همکاری‌های میان  سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و صندوق بیمه خسارت بدنی در حوزه انتقال مجموع اسناد مربوطه به آرشیو ملی، آماده‌سازی و نگهداری موقت اسناد صندوق در مخازن امانی آرشیو ملی، تنظیم و توصیف اسناد صندوق، ورود اطلاعات ، ذخیره‌سازی اسناد تنظیم و توصیف شده در سامانه «محفا»ی صندوق، دیجیتال‌سازی اسناد صندوق، ارائه خدمات مشاوره‌ای و آموزشی در حوزه آرشیو، تنظیم و توصیف و حفاظت و همچنین نگهداری از اسناد همکاری است.
 
در راستای اجرایی شدن مفاد این سند همکاری؛ در مرحله نخست، بیش از 180 هزار پرونده از اسناد و مدارک صندوق تأمین خسارت بدنی به مخازن امانی معاونت اسناد ملی انتقال داده شد تا پس از آماده‌سازی، اطلاعات مورد نیاز در سامانه محفا در اختیار صندوق مذکور قرار داده شود.
 
صندوق تأمين خسارت‌هاي بدني به موجب بند 94 قانون بودجه سال 1390 كل كشور، به‌عنوان نهاد عمومي غيردولتي مستقل شناخته‌ شده و به فهرست قانون نهادها و موسسات عمومي غيردولتی مصوب 1373/04/19 الحاق شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها