چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۹
همایش ایرانشناسان و اساتید زبان فارسی اوراسیا برگزار می‌شود

ششمین همایش ایرانشناسان و استادان زبان و ادبیات فارسی اوراسیا، با حضور و سخنرانی غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی، در محل سفارت ایران در روسیه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ششمین همایش ایرانشناسان و استادان زبان و ادبیات فارسی اوراسیا، جمعه ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ با حضور و سخنرانی غلامعلی حدادعادل رئیس بنیاد سعدی، توسط سفارت و رایزنی فرهنگی ایران در روسیه در محل این سفارت برگزار می‌شود.

مسعود احمدوند رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی در روسیه و دبیر این همایش در این باره، گفت: در ششمین همایش ایرانشناسان و اساتید زبان و ادبیات فارسی اوراسیا، ۲۶ تن از اساتید دانشگاه و کارشناسان از شهرهای مختلف فدراسیون روسیه مانند مسکو، یکاترینبورگ، نیژنی نووگراد، پترزبورگ، ماخاچ قلعه، قازان، ولادی قفقاز و همچنین، کشورهای قزاقستان، تاجیکستان و ارمنستان حضور می‌یابند.

وی افزود: شرکت کنندگان این همایش در سه پنل تخصصی درباره موضوعات و مسائل ایرانشناسی و زبان فارسی در حوزه اوراسیا سخنرانی می‌کنند.

احمدوند ادامه داد: آئین افتتاحیه این همایش با حضور و سخنرانی غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رئیس بنیاد سعدی، کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه، ایرینا کرایوا، رئیس دانشگاه دولتی زبانشناسی مسکو و الان آگایف، رئیس دانشگاه دولتی اوستیای شمالی برگزار می‌شود. پنل سوم این همایش با تأکید بر ایرانشناسان جوان به سخنرانی هشت استاد جوان از دانشگاه‌های مختلف روسیه اختصاص یافته است.

رایزن فرهنگی ایران در روسیه گفت: برپایی نمایشگاه کتاب‌های منتشر شده به زبان روسی در حوزه ایرانشناسی توسط رایزنی فرهنگی ایران در روسیه و بنیاد مطالعات اسلامی ابن سینا از دیگر بخش‌های این همایش یک روزه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها