چهارشنبه ۱۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور نقش بزرگی در جهاد فرهنگی دارد

آیت الله ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) گفت: یکی از مصادیق جهاد فرهنگی ترویج کتاب خوانی است و نهاد کتابخانه های عمومی کشور می تواند در این جهاد فرهنگی نقش بزرگی داشته باشد. 

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد با همراهی محمد سرشار «معاون فرهنگی و اجتماعی» معاون اول رییس جمهور عصر چهارشنبه ۹ خرداد با آیت الله ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ علیه السلام دیدار کردند. 


در این دیدار همچنین سید حسین حقایقی، مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس، سیدحسن سیدابراهیم، مشاور دبیرکل در امور مجلس، عباس نعمتی مدیرکل امور مجلس و استان ها، مهدی توکلیان مدیرکل روابط عمومی و امور بین ‌الملل، هادی آشتیانی مدیرکل امور فرهنگی و ترویج کتابخوانی،‌ هادی امیری مدیرکل امور عمرانی و روح الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس حضور داشتند.
نهاد کتابخانه های عمومی کشور نقش بزرگی در جهاد فرهنگی دارد
آیت الله ابراهیم کلانتری، تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) در ابتدای دیدار با اشاره به فعالیت‌های گسترده برنامه‌ریزی شده برای انجام فعالیت‌های فرهنگی گفت: ما هر چه عقب افتادگی در کشورمان داریم، از کتاب است. هر تمدن و جامعه ای که از کتاب فاصله گرفته سقوط کرده است. چه در تمدن اسلامی و چه امروز در سقوط تمدن غرب نمونه های بارز آن هستند.

وی افزود: یکی از دلایل توسعه غرب در روزگاری رونق بیش از اندازه کتاب بوده است و کتاب نقش بسیار پررنگی در زندگی شهروندان غربی ایفا می کرد، اما ظهور رادیو، تلویزیون، رسانه های فراگیر، شبکه های اجتماعی موجب انحطاط غرب را فراهم کرده است تا جایی که خودشان به انحطاط تمدنی خود اعتراف می کنند. 

تولیت آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) اظهار کرد: فرهنگ کتابخوانی به قدری مهم است که گاهی ترویج مشروع یک کتاب تا حد یک عبادت بسیار مقدس و ارزشمند بالا می رود. جشنواره میلیونی به نظرم رکورد کتابخوانی در ایران را ارتقا می دهد. بعضی از ناشران ما  این کار را کرده‌اند. چندین هزار کتابی که در حوزه دفاع مقدس تالیف شده و برخی از آن‌ها تا بیش از ۱۵۰ بار چاپ شده است یک رکورد جهانی است.

وی افزود: یکی از مصادیق جهاد فرهنگی همین ترویج کتاب خوانی است و نهاد کتابخانه های عمومی کشور می تواند در این جهاد فرهنگی نقش بزرگی داشته باشد. 
نهاد کتابخانه های عمومی کشور نقش بزرگی در جهاد فرهنگی دارد
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این دیدار به ارائه گزارشی از برگزاری ادوار جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور توسط نهاد کتابخانه های عمومی کشور پرداخت و در ادامه گفت: سال گذشته اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی را در حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار کردیم و امسال نیز توفیق برگزاری اختتامیه این رویداد در استان فارس و حرم مطهر شاهچراغ (ع)‌ نصیب‌مان شده است و امیدواریم در سال‌های آینده نیز این رویداد در فضایی غیر از مرکز استان و در حرم‌های اهل بیت (ع) برگزار شود. 

رمضانی گفت: در این راه از حضرت حق، ائمه و بزرگان استمداد می طلبیم که بتوانیم ثابت قدم باشیم و این فضا گسترش پیدا کند. ما به دنبال گستره بین الملل این رویداد هم هستیم که در کشورهای دیگر مخصوصا کشورهای حوزه مقاومت بتوانیم این جشنواره را برگزار کنیم.

وی افزود: سامانه و اپلیکیشن این جشنواره نیز در دوره های گذشته فعال شده و در تسهیل مشارکت مردم، برگزاری آزمون‌ها و راستی آزمایی نقش موثری داشته است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها