شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۹
آیین رونمایی از جلد اول کتاب «التحفه السعدیه» برگزار می‌شود

آیین رونمایی از کتاب «التحفه السعدیه» قطب الدین شیرازی با تصحیح و مقدمه نجفقلی حبیبی استاد پیشکسوت دانشگاه تهران دوشنبه نهم خردادماه ۱۴۰۱ با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در کتابخانه دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌گردد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آیین رونمایی از جلد اول کتاب «التحفه السعدیه» با تصحیح و مقدمه دکتر نجفقلی حبیبی (استاد پیشکسوت دانشگاه تهران) برگزار می‌شود. آن‌طور که روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی گزارش داده، آیین رونمایی از کتاب «التحفه السعدیه» قطب الدین شیرازی تهران دوشنبه نهم خردادماه ۱۴۰۱ با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در کتابخانه دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

در این مراسم که از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۲:۰۰ برگزار خواهد شد حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مجید معارف استاد دانشگاه تهران و محمد صدر دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران به ایراد سخن خواهند پرداخت.

این کتاب، مجلد نخست از کتاب چهار جلدی «التحفه السعدیه»- شرحی است بر بخش اعظم کتاب اول «قانون» ابن سینا در طب، اثر علامه قطب الدین شیرازی، ابو الثناء محمود بن مسعود بن مصلح فارسی کازرونی شیرازی.

این اثر از سوی انتشارات دانشگاه تهران با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی در ۹۲۵ صفحه با شمارگان ۱۰۰ نسخه، به قیمت ۳۵۰۰۰۰ تومان منتشر و روانه بازار نشر شده است.

گفتنی است پیش از این نیز در سال ۱۳۹۸ شمسی منتخب کتاب چهار جلدی «التحفه السعدیه» با عنوان «المنتخب من التحفه السعدیه» با تصحیح و انتخاب دکتر نجفقلی حبیبی توسط انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی منتشر شده است.

گفتنی است ورود به این مراسم برای عموم علاقه مندان آزاد است و علاقمندان می‌توانند در ساعت اعلام شده در کتابخانه دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران در خیابان شهید مطهری تقاطع شهید مفتح، جنب ایستگاه مترو حضور به هم رسانند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها