شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۱
مراسم «یاد محمد علی اسلامی ندوشن» برگزار می‌شود

مراسم «یاد محمد علی اسلامی ندوشن» استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی از سوی خانه اندیشمندان علوم انسانی با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بنیاد اندیشه و احسان توحید، کانون یزد تبار و موسسه فرهنگی و اجتماعی اندیشه روشن ندوشن یکشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۱ برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومی انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، مراسم «یاد محمد علی اسلامی ندوشن» استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی از سوی خانه اندیشمندان علوم انسانی با همکاری انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، بنیاد اندیشه و احسان توحید، کانون یزد تبار و موسسه فرهنگی و اجتماعی اندیشه روشن ندوشن یکشنبه هشتم خردادماه ۱۴۰۱برگزار می‌شود.

در این مراسم که از ساعت ۱۷:۱۵ در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار خواهد شد حسن بلخاری رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، اصغر دادبه چهره ماندگار ادبیات فارسی، محمود اسعدی مدیر موزه و سرای چهره‌های ماندگار و فریدون مجلسی نویسنده و پژوهشگر به ایراد سخن خواهند پرداخت.

استاد محمدعلی اسلامی ندوشن ادیب، مترجم و استاد برجسته زبان و ادبیات فارسی بود که سال‌ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان جهان کرد. آثار او در بیش از ۵۰ مجلد در موضوعات گوناگون ادبی، فرهنگی و اجتماعی منتشرشده اند که از جمله آن ها می توان به «ماجرای پایان‌ناپذیر حافظ»، «چهار سخنگوی وجدان ایران»، «تأمّل در حافظ»، «زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه»، «داستان داستان‌ها»، «سرو سایه‌فکن»، «ایران و جهان از نگاه شاهنامه»، «نامه نامور»، «ایران را از یاد نبریم»، «به دنبال سایه همای»، «ذکر مناقب حقوق بشر در جهان سوم»، «سخن‌ها را بشنویم» و ... اشاره کرد.

این چهره ماندگار زبان و ادب فارسی سه شنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ پس از یک دوره بیماری در کانادا دارفانی را وداع گفت.

خانه اندیشمندان علوم انسانی در خیابان استاد نجات اللهی (ویلا) نبش پارک «ورشو» واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها