شنبه ۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۰
ایرج رکرک شاعر پیشکسوت انقلابی درگذشت

ایرج رکرک، شاعر پیشکسوت و انقلابی دورودی در سن 58 سالگی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در لرستان شامگاه ششم خردادماه ایرج رک‌رک شاعر پیشکسوت و انقلابی دورود بر اثر بیماری در 58 سالگی درگذشت. 

رکرک با تخلص «الف آوا»، سال 1343 در شهرستان دورود متولد شد، در دوره تحصیل راهنمایی اولین جرفه‌های شاعری در او پدیدار و موفق به سرودن جملات منظوم شد.
 
وی دوران دفاع مقدس و با حضور داوطلبانه در جبهه‌های جنگ، با روحیات عاشقانه‌ بسیجیان آشنا شد و فضای رشادت و فداکاری جبهه در اکثر اشعارش تاثیر بسزایی داشت.

ایرج رک‌رک در سال 1361 انجمن ادبی دورود را تأسیس و پس از استخدام در آموزش و پرورش در حین مأموریت اداری دچار سانحه شد که موجب معلولیت 70 درصدی وی شد. 

حضور در صدها همایش ادبی استانی و کشوری، دریافت دیپلم افتخار و لوح تقدیر و سپاس از مجامع ادبی، اجرا و برپایی مسابقات و همایش‌های ادبی و داوری مسابقات ادبی شهرستانی و استانی، در کارنامه‌ فعالیت ادبی استاد رک‌رک ثبت شده است.



به گزارش ایبنا؛ 26 فروردین 1401 به همت واحد آفرینش‌های ادبی حوزه هنری لرستان در هفته هنر انقلاب، آیین بزرگداشت ایرج رک‌رک، شاعر پیشکسوت و انقلابی شهرستان دورود، برگزار و از استاد ایرج رک‌رک، شاعر پیشکسوت به پاس سال‌ها تلاش در عرصه هنر متعهد، خلق آثار وزین دینی و انقلابی و پرورش نسلی از شاعران جوان و همچنین اعتلای فرهنگ و‌ هنر انقلابی تجلیل شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها