سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان بنیاد ایران‌شناسی و مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران

همزمان با هفته میراث‌فرهنگی و روز ملی ایران‌شناسی، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، علمی، فرهنگی و پژوهشی میان بنیاد ایران‌شناسی و مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران امضا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، همزمان با هفته میراث‌فرهنگی و روز ملی ایران‌شناسی، تفاهم‌نامه همکاری آموزشی، علمی، فرهنگی و پژوهشی میان بنیاد ایران‌شناسی و مجموعه فرهنگی-تاریخی نیاوران امضا شد.

این تفاهم‌نامه که به امضای کتر شیدا مهنام، معاون اطلاع‌رسانی و همکاری‌های علمی و بین‌المللی بنیاد و دکتر مریم جلالی، مدیر مجموعه نیاوران رسید، دو طرف بر گسترش و تعمیق تبادلات فرهنگی میان دو مجموعه تأکید کردند.

بر این اساس، این تفاهم‌نامه با هدف ترویج، معرفی و انعکاس ارزش‌های میراث‌ فرهنگی و گردشگری، تعمیق شناخت ارزش‌های میراث ‌فرهنگی و گردشگری، فرهنگ‌سازی صیانت از آثار ارزشمند فرهنگی و تاریخی و زمینه‌سازی فعالیت‌های دانش‌بنیان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و ایران‌شناسی، امضا شد.

مهنام، معاون اطلاع‌رسانی بنیاد در این مراسم با بیان اینکه در حوزه فرهنگ سه رسالت مهم داریم، چنین بیان کرد: رسالت اول حفاظت، صیانت و حراست از داشته‌هایمان است و هرکدام در هر جایگاهی که هستیم باید برای دستیابی به آن کوشش کنیم.

وی افزود: رسالت دوم ما به اشتراک گذاشتن داشته‌های تمدنی و فرهنگی میهنمان است و در فضای جدیدی که جفای بین‌الملل به کشور متمدن ما وارد می‌شود، این داشته‌ها و هویت ارزشمندمان است که می‌تواند گفتمان‌های ارزشمند فرهنگی، سیاسی و اقتصادی را برای ما به ارمغان آورد.

مهنام افزود: رسالت سوم ما آموزش نسل جدید و انتقال این داشته‌ها به کودکان و مادران سرزمین‌مان است. بر این اساس، بخش ویژه‌ای در بنیاد ایران‌شناسی درخصوص جایگاه زن در تمدن ایران و اسلام راه‌اندازی شده که، به نقش مادران در انتقال این میراث ناملموس و نگهداری و حراست از داشته‌ها و انتقال به نسل‌های آینده تأکید دارد.

وی بیان کرد: قطعاً می‌توانیم با شعار زیبای «نیاوران برای مادران»، همکاری‌های بسیار خوبی با یکدیگر داشته باشیم و برای بنیاد ایران‌شناسی همکاری‌هایی از این دست جای بسی افتخار دارد.

جلالی، مدیر مجموعه فرهنگی- ‌تاریخی نیاوران در آیین امضای این تفاهم‌نامه چنین اظهار داشت: ما با شعار «نیاوران برای مادران، نیاوران برای تهران، نیاوران برای ایران و نیاوران برای جهان» فعالیت خود را در سال جدید آغاز کرده و امضای این تفاهم‌نامه را به فال نیک می‌گیریم.

وی افزود: داشته‌های فرهنگی نیاوران اعم از منقول و غیر‌منقول و میراث ناملموسی که تاریخ برای اینجا به ارمغان گذاشته می‌تواند در راستای مأموریت بنیاد ایران‌شناسی همگرایی بیشتری ایجاد کند. بخشی از شعار ما با عنوان «نیاوران برای مادران» به معنای نیاوران برای کسانی است که رشد دهنده هستند، باعث زنده بودن و پرورش می‌شوند و در واقع یک تعبیر دیگری از ایران است و امیدواریم بتوانیم با موفقیت در این مسیر گام برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها