سه‌شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
سومین دوره جشنواره بین‌المللی کاریکاتور روز جهانی قدس فراخوان داد

سومین دوره جشنواره بین‌المللی کاریکاتور با موضوع «خیانت عادی‌سازی» و «نکبت روز نکبت» فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از مجمع جهانی اهل بیت (ع) سومین جشنواره بین المللی کاریکاتور همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه روز جهانی قدس طی فراخوانی اعلام کرد: از آنجا که این دوره از جشنواره با تلاش های محور استکباری برای عادی سازی روابط کشورهای عربی و اسلامی با رژیم اشغالگر مقارن شده و نیز با توجه به نزدیکی روز نکبت با روز قدس امسال، در دو موضوع خیانت برخی سران عربی در عادی سازی روابط با اسرائیل و نکبت روز نکبت (روز تأسیس اسرائیل و آوارگی مردم فلسطین) برگزار می شود.

بر اساس این گزارش هر کارتونیست می‌تواند با حداکثر سه اثر در هر یک از موضوعات مسابقه شرکت کند. اندازه کارتون ‏های ارسالی باید A۴ با فرمت jpg و وضوح ۳۰۰ dpi باشد. همچنین تکنیک اجرا آزاد است و کارتون های ارسالی می بایست مطابق نمونه (نام و نام خانوادگی طراح - شماره اثر ـ شماره تلفن همراه با پیش شماره کشور) و به زبان انگلیسی نام گذاری شود.

کارتون ها باید در قالب «فایل پیوست» به دبیرخانه جشنواره ایمیل شوند و شرکت کنندگان باید فرم شرکت در جشنواره را پر و با عکس خود، همراه کارتون ها ایمیل کنند. دبیرخانه، ارسال کننده فرم را صاحب کارتون ارسالی می‌شناسد و در صورت اثبات خلاف آن، اثر مربوطه را از مسابقه حذف می‌کند.

همچنین کارتون‌ها نباید از جشنواره دیگری جایزه گرفته باشند. در صورت عدم رعایت این شرط، اثر ارسالی در مسابقه شرکت داده نشده و جایزه احتمالی پس گرفته خواهد شد. آثار مرتبط با هر دو موضوع، در کنار یکدیگر داوری خواهد شد و حق استفاده از آثار شرکت‌کننده، به هر نحو، برای دبیرخانه جشنواره محفوظ است.
جوایز این جشنواره برای نفر اول شامل دیپلم افتخار و هزار و ۵۰۰ یورو، نفر دوم، دیپلم افتخار و  هزار یورو و نفر سوم، دیپلم افتخار و ۷۰۰ یورو خواهد بود. 

مهلت برای وصول کارتون ها به دبیرخانه جشنواره، ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ (۲۱ جون ۲۰۲۲) است و شرکت کنندگان باید از طریق ایمیل جشنواره (icfoaqd@gmail.com)، کارتون ها، فرم شرکت و عکس خود را ارسال کنند.

علاقه مندان در صورت هر گونه نظر، پیشنهاد، سؤال یا بروز مشکل در ارسال آثار، می توانند از ساعت هشت صبح تا ۱۴ با دبیرخانه جشنواره ۳۲۱۳۱۳۲۰ ـ ۰۲۵ تماس بگیرند و همچنین با تلفن همراه ۰۹۱۲۲۵۳۰۳۶۶ ارتباط برقرار کنند و یا به شماره ۳۰۰۰۸۰۷۰۹۰۰۰۰۰ پیامک دهند. 

جشنواره بین المللی کاریکاتور به همت خبرگزاری اهل بیت(ع) و با همکاری کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین (وابسته به نهاد ریاست جمهوری)، مرکز مطالعات استراتژیک شهید فاضل (عراق)، تیار الوفاء الاسلامی (بحرین)، حوزه هنری انقلاب اسلامی (ایران) و سایت جامع هنر اسلامی برگزار می‌شود.
 
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها