دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۶
ارائه نتایج پژوهش‌های میراث فرهنگی در قالب گزارش‌های علمی

پژوهش‌های علمی صورت گرفته در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، همزمان با هفته میراث‌فرهنگی در قالب نشست‌های علمی بصورت حضوری و مجازی معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، علیرضا انیسی دبیر کمیته برگزاری هفته میراث‌فرهنگی در پژوهشگاه در مراسم افتتاحیه برنامه‌های هفته میراث‌فرهنگی، با گرامیداشت هفته میراث‌فرهنگی به تشریح برنامه ‌های این هفته در پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری پرداخت و تصریح‌کرد: در این هفته این امکان فراهم شده که نتایج پژوهش‌های همکارن ارائه شود.

او با اشاره به اینکه مخاطبان پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری مخاطبان خاص هستندگفت: از اینرو باید تمامی دستاوردهای این مرکز در قالب گزارش‌های علمی با کیفیت در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

رییس پژوهشکده ابینه وبافت‌های تاریخی -فرهنگی برنامه‌های این هفته را پیش‌درآمدی بر هفته پژوهش خواند و افزود: در حد توان با توجه به محدودیت‌ها تلاش می‌کنیم بتوانیم به‌عنوان یک نهاد علمی پژوهشی محققان، پژوهشگران و علاقمندان را در جریان فعالیت‌ها و پژوهش‌های این مرکز قرار دهیم .

حسن کریمیان مدیر گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران و عضوکمیته حفاظت از میراث‌فرهنگی کشور نیز در این مراسم با اشاره به چند دهه فعالیت‌اش در حوزه میراث‌فرهنگی، فراز ونشیب‌ها و سختی‌هایی که فعالان این حوزه در سال‌های گذشته متحمل شده‌اند تصریح‌کرد: خوشبختانه هم اکنون مسئولان این حوزه افرادی کشور دوست و وطن پرست هستند.

او خطاب به کارکنان و پژوهشگران پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: شما زبان گویای ایران و سنگر‌بانان میراث‌فرهنگی هستید از اینرو بر شماست که برای حفظ و احیای این میراث ارزشمند گام‌های شایسته بردارید.

کریمیان با اشاره به این بیت از حافظ؛ بیا تا گل برافشانیم و می در ساغر اندازیم فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم  تصریح کرد: باید در حوزه حفظ، معرفی و انتقال مواریث فرهنگی به نسل آینده اقدامات موثری انجام دهیم و تلاش کنیم تا آیندگان هم از میراث‌فرهنگی کشور بهره ببرند.

این مراسم با هنرنمایی مازیار حیدری تنبور نواز و محمد‌رضا ممیشی نوازنده دف همراه بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها