دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
محمدرضا رضوان‌طلب رئیس کتابخانه و موزه ملی ملک شد

محمدرضا رضوان‌طلب، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر عرصه حقوق اسلامی، رئیس کتابخانه و موزه ملّی ملک شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از روابط عمومی موسسه، کتابخانه و موزه ملی ملک،محمدرضا رضوان‌طلب، عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگر حقوق اسلامی، رئیس کتابخانه و موزه ملّی ملک شد. 

محمدرضا رضوان‌طلب، دکترای فقه و حقوق اسلامی از دانشگاه تهران دارد. او پیش‌تر کارشناسی و کارشناسی ارشد فقه و حقوق اسلامی را از دانشگاه قم گرفته است. رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاریس، عضو شورای معاونت امور راهبردی و اشراف کلی فرماندهی معظم کل قوا، دبیری شورای عالی تقریب مذاهب اسلامی، عضویت در کمیته کارشناسی استعدادهای درخشان وزارت علوم، عضو هیات اجرایی دانشگاه فرهنگیان از جمله سوابق اجرایی اوست.

عضویت در کمیسیون فرهنگی هیأت‌های ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و ریاست کمیسیون آموزش و پژوهش شورای عالی، از جمله مسوولیت‌های اجرایی دیگر رضوان طلب به شمار می‌آید که در دهه‌های گذشته برعهده داشته است.

از دیگر مسوولیت‌های محمدرضا رضوان‌طلب می‌توان به ریاست مرکز مطالعات بین‌المللی دینی دانشگاه تهران، ریاست مرکز جذب اعضای هیات علمی و دبیری هیات مرکزی جذب اعضای هیات علمی اشاره کرد. رضوان‌طلب اکنون عضو هیات علمی دانشگاه تهران است.

فعالیت در زمینه تالیف و ترجمه کتاب‌های علمی و فقهی و انتشار کتاب‌هایی مانند «رویا از نظر دین و روانشناسی»، «پرستش آگاهانه» و «حقوق محجورین» در کارنامه پژوهشی این محقق دیده می‌شود. 


همچنین مقالاتی گوناگون نیز از این نویسنده و استاد دانشگاه در نشریات داخلی و بین‌المللی منتشر شده است. او همچنین مدیر مسوول و سردبیر نشریات حوزه‌های دین و مذاهب، فقه و حقوق اسلامی نیز بوده است. 

پیش از این؛ غلامرضا خواجه‌سروی عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و معاون اسبق فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از سال 1396 ریاست موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک را برعهده داشت، که طی مراسمی با حضور مسئولان بخش‌های مختلف آستان قدس رضوی، از خدمات خالصانه او تقدیر به عمل  آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها