یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
تبیین بایسته‌های «ادبیات مقاومت» در فرهنگسرای اندیشه

فرهنگسرای اندیشه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر، جدیدترین نشست داستان و آرمان با موضوع «ادبیات مقاومت؛ راه‌های رفته و نرفته» را برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای اندیشه، «داستان و آرمان» سلسله نشست‌های تخصصی ادبی با محوریت جریان‌شناسی داستان‌های بلند انقلاب اسلامی است که به همت فرهنگسرای اندیشه به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

در این جلسات، اهالی قلم و اندیشه درباره مهم‌ترین موضوعات و چالش‌های پیشرو در ادبیات کشور بحث و بررسی کرده و افق پیشرو در این عرصه را بازتعریف می‌کنند. 

جدیدترین نشست داستان و آرمان» با موضوع «ادبیات مقاومت؛ راه‌های رفته و نرفته» در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. در این نشست، یوسف قوجق و کامران پارسی‌نژاد از نویسندگان شاخص و چهره‌های نام‌آشنای ادبیات کشور حضور داشته و درباره ادبیات مقاومت گفت‌وگو می‌کنند. 

«ادبیات مقاومت» یکی از ژانرهای مهم در ادبیات ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رود که در دوره‌های مختلف فراز و فرودهای زیادی را تجربه کرده و آثار متنوعی در این زمینه تولید شده است. اهمیت این ژانر ادبیاتی در پیوند عمیق آن با ادبیات داستانی دفاع مقدس است که سبب شده مخاطبین زیادی این بخش را دنبال کنند. تبیین بایسته‌های این ژانر و توجه به نقاط ضعف و قوت تئوریک این بخش، مهم‌ترین محور جدیدترین نشست داستان و آرمان است که در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. 

از جمله دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه می‌توان به درونمایه‌های اصلی و فرعی ادبیات مقاومت، مختصات فکری و جغرافیای ادبیات مقاومت، پیوند آن با ادبیات دفاع مقدس، آثار شاخص این عرصه در ایران و جهان، جایگاه ادبیات مقاومت در ادبیات انقلاب اسلامی و ... اشاره کرد. 

براساس این گزارش، این جلسه سوم خرداد ماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت از ساعت ۱۶ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. حضور برای عموم علاقه‌مندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بلامانع است. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها