چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۸۷ - ۰۹:۴۵
رونمايي مجموعه كتاب‌هاي «معرفت قرآني»

سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، همزمان با دومین سالگرد «آیت‌الله محمدهادی معرفت» و کنگره بزرگداشت این عالم بزرگ، مجموعه‌ «معرفت قرآنی» را منتشر و رونمايي مي‌كند./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، نخستين جلد از مجموعه پنج جلدی معرفت قرآنی كه یادنگاري از آیت‌الله ‌محمدهادی معرفت(ره) است، دربر دارنده مصاحبه‌ها و گفتارهای آیات عظام درباره ايشان است.

در اين مجلد سخنان آيت‌الله مکارم شیرازی، سبحانی، استادی و آصفی درباره استاد معرفت و پاره‌ای از مقالات علمی درباره خدمات علمی و نقش استاد معرفت در دفاع از فرهنگ و مبانی تشیع به همراه گفتارهایی از ایشان گردآوري شده است كه در شمارگان 2000 نسخه، 544 صفحه و بهاي 62000 ريال منتشر مي‌شود.
 
جلد دوم، حاوي 34 مقاله و نگاشته از آثار انتشار نیافته استاد است كه به موضوعاتي چون تفسیر، معارف قرآن و علوم قرآنی مي‌پردازد. 

اين اثر در شمارگان 2000 نسخه، 784 صفحه و بهاي 86000 ريال منتشر مي‌شود.

جلد سوم، چهارم و پنجم اين مجموعه به انعکاس 65 مقاله تحقیقی که توسط صاحب‌نظران و قرآن‌پژوهان کشور فراهم آمده ، اختصاص دارد. این مقالات در پنج حوزه به بررسی دیدگاه‌ها و اندیشه‌های مرحوم استاد معرفت مي‌پردازند كه از جمله آنها مي‌توان پژوهش توصیفی و تحلیلی آثار استاد شامل کتاب‌های التفسیر الاثری الجامع، التمهید فی علوم القرآن، التفسیر و المفسرون را نام برد.

 بررسی دیدگاه‌های استاد معرفت در زمینه  شناخت قرآن، نظير تحریف ناپذیری قرآن، بررسی مساله قرائات، بررسی مساله اعجاز و بررسی مساله نسخ، دومين حوزه اين پژوهش است. 

بررسی دیدگاه‌های ایت الله معرفت در زمینه تفسیر شناخت، مانند تفسیر صحابه و تابعان، تأویل و تفسیر قرآن، تفسیر به رأی و ... از بررسي‌هاي سومين حوزه به شمار مي‌روند. 

حوزه چهارم و پنجم اين تحقيقات در زمينه، استاد معرفت و عرصه‌های نو در حوزه قرآن، همچون زبان قرآن، تاریخ‌گذاری قرآن و استاد معرفت و مباحث میان رشته‌ای و تطبیقی، از قبیل رابطه قرآن و فقه، اقتصاد قرآنی و ... است.

هريك از اين سه جلد از سوي سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با شمارگان 2000 نسخه منتشر خواهند شد، جلد سوم در 800 صفحه با بهاي 88000 ريال، جلد چهارم 552 صفحه و بهاي 60000 ريال و جلد پنجم در 600 صفحه و بهاي 65000 ريال نیز به زودي منتشر مي‌شوند.

کنگره بزرگداشت «آیت‌الله شیخ محمدهادی معرفت» با همکاری برخی نهادهای فرهنگی کشور روز پنجشنبه (26 دی ماه) از ساعت 9 تا 12 در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی قم واقع در بلوار 15 خرداد، کوی شهید میثمی، تالار فرهنگ برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط