سه‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۳
استاد فاطمی‌نیا کتابخوانی کتاب‌شناس و سرشار از جلوه‌های اخلاق علمی و عملی بود

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیامی ضایعه درگذشت استاد اخلاق و عرفان، مفسّر قرآن کریم و صاحب آثار گرانقدر حضرت آیت‌الله فاطمی نیا قدس‌اللّه‌نفسه الزکیه را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با صدور پیام،  ضایعه درگذشت استاد اخلاق و عرفان، مفسّر قرآن کریم و صاحب آثار گرانقدر حضرت آیت‌الله فاطمی‌نیا قدس‌اللّه‌نفسه الزکیه را تسلیت گفت. 

متن پیام به این شرح است: «الَّذِینَ تَتَوَفَّاهُمُ الْمَلائِکَةُ طَیِّبِینَ یَقُولُونَ سَلامٌ عَلَیْکُمْ ادْخُلُوا الْجَنَّةَ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ، کسانی [از مؤمنان‌] که پاکند چون فرشتگان جانشان را بگیرند گویند سلام بر شما، به خاطر کار و کردارتان وارد بهشت شوید.

( سوره نحل، آیه ۳۲)
ارتحال غمبار و اسفبار عارف روشن‌ضمیر، استاد اخلاق و عرفان، مفسّر قرآن کریم و صاحب آثار گرانقدر، حضرت آیت‌الله فاطمی نیا قدس‌اللّه‌نفسه الزکیه را به محضر مبارک حضرت بقیة الله ارواحنا فداه، روحانیت معظم و همه شاگردان،  عموم مردم، مستفیضان از نَفَس گرم او و بیت شریف ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

برای اینجانب و همه ارادتمندان آن مرد بزرگ، این ضایعه مصیبتی سنگین و جبران‌ناپذیر است: ثلم فی‌الاسلام ثلمة لایسدها شیء. آن بزرگوار سرچشمه فیض‌های معنوی بی‌پایان بودند و با دل نورانی و صیقل یافته با الهامی الهی و کلامی نافذ و معطر، عمر پر برکت خویش را وقف و مصروف نشر معارف اهل‌البیت علیهم‌السّلام کردند. وجود مبارک ایشان معیار تمام‌عیار فرموده رسوم اکرم صلی‌اللّه‌علیه‌وآله بود که فرمودند: «با عالمی مجالست کنید که دیدار او شما را به یاد خدا بیندازد و عمل او شما را به آخرت ترغیب نماید و گفتار او موجب افزایش علم شما گردد.»

مردی که مشی و مرام مشفقانه و مدبّرانه‌اش، در تبیین معارف مذهب حقه شیعه مبتنی بر مستندات محکم و متقن مکتوبات تراثی بود. عشق ورزیدن به ذوات مقدس معصومین علیهم‌السلام را در نهایت ادب و متانت در رسمی‌ترین رسانه شیعی یعنی منبر ترویج می‌کرد و همواره با استناد به منابع موجود در کتب ارزشمند و مستند به رسالت خود عمل نمود.

کتابخوانی کتاب‌شناس که جلوه‌های بی‌شماری در اخلاق علمی و عملی خود جای گذاشت و با ایمان راسخ به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، همواره بر اطاعت از ولی فقیه و تبعیت از مقام معظم رهبری مدظله العالی تاکید داشت. در راه رسیدن به لذت وصل، هرگز دل به زیورهای دنیوی نبست و عارفانه و عاشقانه، سلوک وصل را طی نمود تا آن گاه که دعوت حق را در روزهای پایانی بهار لبیک گفت.

خاطرات زنده‌یاد استاد فاطمی‌نیا سپیداری است که تا همیشه، دشت‌های فرهنگ و رسانه‌های جهان اسلام را سایه‌گستر است. بسیاری از جوانان از دریچه اندیشه و بیان شیرین و تاثیرگذار این روحانی متخلق به اخلاق و ادب و مهربانی، با چشمه‌سار زلال معارف شیعی آشنا شدند و صدای آسمانی و لحن خاص و جذاب وی هنوز در گوش مخاطبان و علاقه‌مندان و شاگردانش طنین‌انداز است. یادت بلند باد استاد ساده زیست که نگاه روشنت، لحظات شورانگیز عبادت و نیایش را به خاطرمان سپرد.

بدون شک، اندیشه استاد فاطمی‌نیا در تبیین معارف تکرار ناشدنی است و مردان و زنان این سرزمین با روشنگری‌ها و سخنرانی‌های حکیمانه و عالمانه این شخصیت علمی در دهلیزهای فراموشی گرفتار نخواهد شد.

امیدوارم ذات اقدس الهی به عنوان عطیه‌ای الهی، تحمل بار این سوگ سنگین را بر همگان آسان کند. علوّ منزلت آن عارف جلیل‌القدر و صبر جمیل و اجر جزیل عموم بازماندگان را از ذات اقدس الهی مسئلت می‌کنم. خدای سبحان حشرشان را با انبیا و اولیا قرار دهد و دل‌های داغدیده‌ها را تسلی بخشد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها