دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
واژه‌ها در برابر خون جاری تو در راه خدا و مقدسات درمانده‌اند

محمد وسام المرتضی، با حضور بر مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نوشت: «واژه‌ها در برابر خون جاری تو در راه خدا و مقدسات درمانده‌اند. ای آسمانی شهید، تو را به این دلیل که نامت قاسم سلیمانی است از آسمان هدف قرار نداند، بلکه خونت جاری شد، زیرا که مقاومت تو در این پهنه حق، کمر متجاوزان را به خاک مذلت کشیده و شکسته است.»

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، متن یادداشت محمد وسام المرتضى به شرح زیر است:

«من از لبنان می‌آیم. از همسایه جنوبی فلسطین ... از دیاری که گام‌های شهید سلیمانی بر آن نقش بسته.. آمده‌ام تا  در کنار مضجع شریفش بایستم و روح مطهرش را میهمان  فاتحه‌ای کنم. آمده‌ام تا از شوق میهنم به تربت آرامگاهش بگویم و از ندای غریبانه نسیم جنوب در اشتیاق روح او که تا همواره تاریخِ مقاومت مانا خواهد بود.

آری من از لبنان می‌آیم. آمده‌ام تا با پُر آواز گلو، حامل پیام صدق و وفاداری به کسی باشم که بی‌امان در پیشانی جبهه‌ستیز با تجاوز اهریمن صهیونیست به لبنان و مردمانش قد افراشته بود.  او که در کنار همرهان مخلص جهادگرش به ویژه شهید عماد مغنیه، برگ زرین آزادی سرزمین لبنان در سال 2000 و نصرت و پیروزی الهی در سال 2006 را رقم زد و پس از آن ثابت قدم، خار چشم عفریت صهیونیست تا امتداد امروز شد و با عزمی راسخ تا رهایی سرزمین فلسطین از چنگال این دیو انسان‌کش از پای ننشست. اما در آن سو او وحشتی است لرزه انداز براندام اشغال‌گران که آنان را از آینده‌ای تاریک و شوم به هراس و رعب واداشته. تا بدان جا که به پستوهای تو در تو و تیره و تاریک خود خزیده تا در تیررس دیدگان مردمان دیار جنوب نباشند. ثمره مقاومت، رحیل صهیونیست‌ها در پی حفظ جان به خارج از سرزمینی است که زمانی وعده‌گاه بهشت زمینی موهوم آن‌ها بوده و اینک به سرزمین رعب و وحشت و مرگ آنان بدل گردیده.

دفتر جهاد شهید قاسم سلیمانی در لبنان بدون برگ‌های جهاد او در عراق و سوریه و لبنان در ستیز با اهریمن صهیونیست و درنده خویان داعش ناتمام می‌ماند. شهید سلیمانی سودای دفاع از خاک و سرزمین را در سر نداشت، که او مدافع ارزش‌های حقیقت خواهی و فضلیت‌های قدسی و خداباورانه بود. از این روی، او بی‌شک به هر آن سرزمینی که غصب شده و به هر آن ستم دیده‌ای که مورد ظلم واقع شده و به هر عدالتی که پایمال شده تعلق داشت. بی‌مروتی است اگر با عینک ملیت‌گرایی به مبارزات او نگریسته شود، زیرا که حق و حقیت بیگانه است با نژاد و ملیت.

در اثبات این سخن، کلامی از امیر عالمیان علی‌بن ابی طالب علیه السلام به سراچه خاطرم آمد که پس از وقایع شهر الانبار زبان به ملامت مردم کوفه به دلیل کاهلی و سستی گشوده و فرمودند: «به من خبر رسیده مهاجمی‌ از آنان بر زن مسلمان و زنِ در پناه اسلام تاخته و خلخال و دستنبد و گردنبند و گوشواره او را به یغما برده، و آن بینوا در برابر آن غارتگر جز کلمه استرجاع و طلب دلسوزی‌ راهی‌ نداشته» امام و مقتدای ما در امر جهاد، دفاع از یک زن مسلمان را با دفاع از زن در پناه اسلام برابر می‌داند و می‌فرماید هنگامی که ظلمی واقع شد باید بدون هیچ تبعیضی به دفاع از مظلوم پرداخت. بنابراین جای شگفتی ندارد که قدس در طلیعه کارنامه مبارزه و جهاد شهید سلیمانی باشد. چراکه این سرزمین در ستیغ نردبان بی‌عدالتی و اوج ظلم این دوران قرار گرفته.

واژه‌ها در برابر خون جاری تو در راه خدا و مقدسات درمانده‌اند. ای آسمانی شهید، تو را به این دلیل که نامت قاسم سلیمانی است از آسمان هدف قرار نداند، بلکه خونت جاری شد، زیرا که مقاومت تو در این پهنه حق، کمر متجاوزان را به خاک مذلت کشیده و شکسته است. اگر آن‌ها این‌گونه پنداشته‌اند که با کشتنت، شعله مقاومت را کشته‌اند، زهی خیال باطل که در توهم پندار خویش فرو خفته‌اند. آن چه از عصاره این خون بر زمین چکیده شود، شعله‌ور‌تر شده و چراغ راه فروزان باز پس گرفتن سرزمین، مقدسات، خاک و آب و آسمان مان گردد.

سلام بر تو، ای شهیدِ سرمدیِ قلوب مؤمنین راه جهاد. سلام بر تو ای فرمانده، که حیاتش با پاک‌ترین آرمان و شهادتش با خالصانه‌ترین وفا در هم تنیده است. سلامِ زیتون جنوب و عطر تنباکوی جبل عامل و رود صور و تپه ماهورهای بنت جبیل، از جرود عرسال شریف و از تاکستان و  گندمزارها و شهدای بقاع و از سراسر پهنه لبنان که آزادگانش را به جان گرامی می‌دارد، تو تجلی عشق و ایثار و جوانمردی هستی و سراسر پهنه لبنان که آزادگانش را به جان گرامی می‌دارد بر تو باد.»

محمد وسام المرتضى
وزیر فرهنگ جمهورى لبنان
کرمان ٢٦ اردیبهشت‌ماه ١٤٠١

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها