دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۷
بخش مجازی نمایشگاه کتاب در توسعه عدالت فرهنگی نقش مهمی دارد

سخنگوی دولت پس از بازدید دو ساعته خود از سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در صفحه شخصی خود نوشت: ‌«حضور 32 کشور خارجی و 2800 ناشر، نمایشگاه امسال را متمایز کرده است. راه‌اندازی بخش مجازی، نقش مهمی برای توسعه عدالت فرهنگی در سراسر کشور دارد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت شنبه 24 اردیبهشت به مدت دو ساعت از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌الماللی کتاب تهران بازدید کرد، وی پس از این دیدار در صفحه شخصی خود نکاتی را درباره این دوره از نمایشگاه نوشت.
 
در بخشی از این نوشتار می‌خوانیم: «سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، پس از دو سال وقفه، به صورت حضوری و مجازی در حال برگزاری است. حدود دو ساعت را در فضای نمایشگاه گذراندم و ضمن گفت‌وگو با ناشران و مسئولان غرفه‌ها و شنیدن مشکلات مرتبط با چاپ و نشر، چند کتاب خوب خریدم. حضور 32 کشور خارجی و 2800 ناشر، نمایشگاه امسال را متمایز کرده است. راه‌اندازی بخش مجازی، نقش مهمی برای توسعه عدالت فرهنگی در سراسر کشور دارد.
 
از همکاران خوبم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به‌خاطر توجه به این موضوع که در جشنواره فیلم فجر نیز با نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌های کوچک و روستاها، فرهنگ را در سراسر کشور گستراندند، تشکر ویژه می‌کنم. حال و هوای کتاب و فرهنگ، همیشه حال آدم را خوب می‌کند.
 
گرانی کاغذ، قیمت کتاب را هم گران کرده است. گله شهروندان در این‌باره، بجا و منطقی است. دولت به موازات حمایت از تولید داخل و خودکفایی در تولید کاغذ، نشست‌های متعددی برای اختصاص یارانه کاغذ تشکیل داده است و رئیس محترم جمهور نیز در این‌باره، دستور ویژه صادر کرده‌اند.»
 
سی‌و‌سومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «با کتاب سلامتیم» تا سی‌ویکم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir ادامه دارد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها