پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۶
بیشتر کتاب‌های آستان قدس در نمایشگاه کتاب تهران چاپ اول است

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اکثر کتاب‌های ما در نمایشگاه چاپ اول هستند، گفت: در نمایشگاه امسال آثار بسیار خوبی در بخش کودک و نوجوانان ارائه شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی به‌نشر از سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ عبدالحمید طالبی، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی در حاشیه بازدید از غرفه آستان قدس رضوی در سی‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار داشت: نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور است، در این روزها همه علاقه‌مندان و دوست‌داران کتاب فرصت پیدا می‌کنند و در نمایشگاه کتاب حضور می‌یابند و هرکسی سعی می‌کند توشه یکسال آینده خود را از این نمایشگاه تهیه کند.

وی در ادامه گفت: الحمدلله در غرفه آستان قدس رضوی مردم دو دلیل برای حضور دارند، یکی عشق امام رضا (ع) است، و دیگری تنوع بخش‌های مختلف فرهنگی ما در آستان قدس رضوی. ما در غرفه عمومی آثار چاپ شده در  بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی، به‌نشر، موسسه جوانان و دانشگاه علوم اسلامی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهیم، در غرفه بین‌الملل آثار تخصصی به زبان عربی که در بنیاد پژوهش‌ها منتشر شده و در بخش کودک و نوجوان آثار مربوط به این گروه سنی تحت عنوان کتاب‌های پروانه که توسط به‌‎نشر منتشر شده را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهیم.

وی همچنین با ابراز رضایت از عملکرد انتشارات به‌نشر در حوزه کتاب کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: به دلیل همین عملکرد خوب توانستیم جوایز خوبی را نیز به دست آوریم.

طالبی ادامه داد: مهمترین اثری که در بخش بین‌الملل ارائه شده است «المعجم» نام دارد و در رابطه با قرآن‌کریم است. این کتاب پژوهشی منحصر بفرد در حوزه قرآن کریم است و همانطور که مقام معظم رهبری هم اظهارنظری فرمودند، یکی از ارزشمندترین آثار در حوزه قرآن کریم است. حتی در کشور مصر که در این زمینه کار زیادی کردند، اثری مشابه این کتاب نوشته نشده است.

این مقام آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: ما در همه بخش‌های آستان قدس رضوی از همه محققان، مولفان و پژوهشگران دعوت می‌کنیم تا در کنار ما باشند و آماده همکاری با همه محققان عزیز هستیم تا ما را در انتشار معارف قرآنی، نبوی، علوی و مخصوصا رضوی که مهمترین هدف ما در آستان قدس رضوی است یاری کنند.

یادآور می‌شود به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) با بیش از 2 هزارعنوان کتاب در سی‌و‌سومین نمایشگاه کتاب تهران در دو غرفه عمومی؛ شبستان اصلی، راهروی ۲۷، شماره ۱۱ و غرفه کودک ونوجوان (کتاب‌های پروانه‌ای)‌؛ سالن شمالی کودک و نوجوان، بخش A ، راهروی یک، آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است. همچنین بازدید و خرید آثار به‌نشر از نمایشگاه مجازی در سامانه ketab.ir  نیز در این ایام امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها