پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
روایت «ماجرای دشت مرموز» در نمایشگاه کتاب تهران

محمد میرکیانی، نویسنده کتاب سه‌گانه «ماجرای دشت مرموز» گفت: این کتاب یک داستان کاملا ایرانی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی به‌نشر از سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ محمد میرکیانی، نویسنده کتاب «ماجرای دشت مرموز» با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: معمولا هر نمایشگاهی در هرموضوعی که برگزار می‌شود توجهات را به سمت خود جلب می‌کند. فرقی هم نمی‌کند در چه حوزه‌ای باشد به همین دلیل نمایشگاه کتاب تهران هم عمده‌ترین تاثیرش این است که توجه همگان را به سمت کتاب جلب می‌کند.

وی ادامه داد: وقتی یک موضوعی مورد توجه قرار گرفت، سیاست‌گذاران به آن توجه می‌کنند، برای آن برنامه‌ریزی می‌کنند و امکاناتی را برای آن در نظر می‌گیرند. این‌ها از ویژگی‌های مثبت برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

میرکیانی درباره مجموعه کتاب «دشت مرموز» گفت: این کتاب یک مجموعه سه‌گانه است که به ارتباط و درک نوجوانان درباره مسائل جهان، آگاهی بخشی و شناخت آن‌ها نسبت به مسائل گوناگونی که در اطراف ما اتفاق می‌افتد، پرداخته است. فضای این کتاب طنز است، داستان‌های حیوانات است، و از مهمترین ویژگی‌های این کتاب این است که یک داستان کاملا  ایرانی و مفرح است.

وی تصریح کرد: در نوع نگاه، پرداخت شخصیت‌ها، زبان و عناوینی که برای شخصیت‌ها انتخاب ‌شده باعث می‌شود، مخاطب با این داستان ارتباط برقرار کند.

نویسنده مجموعه کتاب دشت مرموز در رابطه با عملکرد انتشارات به‌نشر در حوزه کتاب کودک تاکید کرد: در چند سال اخیر انتشارات به‌نشر در حوزه کودک و نوجوان جز ناشران فعال کشور بوده است دلیل آن هم حضور جمعیتی قابل توجهی از نویسندگان، شاعران و تصویرگران حوزه کودک و نوجوان در این انتشارات است.

میرکیانی افزود: اتفاقات خوبی در به‌نشر افتاده است در زمانی که بیشتر ناشران نهادی در حوزه چاپ کتاب افت کردند، اما به‌نشر اینگونه نبود. امید است که به‌نشر موج آفرین باشد و روزهای درخشان‌تری را تجربه کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من به‌نشر باید در حوزه تبلیغات بیشتر کار کند، متاسفانه در سال‌های اخیر نمایشگاه‌های استانی برگزار نشد و ظرفیت خوبی از نظر مخاطب در آنجا وجود دارد.

مجموعه‌های «قصه ما مثل شد»، «همیشه قصه‌ایی هست» و «حکایت‌‌های کمال» از دیگر آثار «محمد میرکیانی» است که از سوی به‌نشر منتشر شده است.

یادآور می‌شود به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با بیش از دو هزار عنوان کتاب در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در دو غرفه عمومی؛ شبستان اصلی، راهروی ۲۷، شماره ۱۱ و غرفه کودک ونوجوان (کتاب‌های پروانه‌ای) ؛ سالن شمالی کودک و نوجوان، بخش A ، راهروی یک، آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است. همچنین بازدید و خرید آثار به‌نشر از نمایشگاه مجازی در سامانه ketab.ir  نیز در این ایام امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها