پنجشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
در سال‌هایی که نمایشگاه برگزار نشد مخاطب را رها نکردیم

معاون بازرگانی به‌نشر با بیان اینکه در سال‌هایی که نمایشگاه برگزار نشد؛ به‌نشر مخاطب را رها نکرد، گفت: در نمایشگاه کتاب امسال هم با برنامه ریزی قبلی حضور یافتیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در خراسان‌رضوی و به نقل از روابط عمومی به‌نشر از سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران؛ «خلیل پورزرندی» درباره جزئیات حضور به‌نشر در سی‌وسومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: در جلسه هم فکری و هم‌اندیشی که درباره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که شش موسسه در یک غرفه واحد، تحت نام آستان قدس رضوی حضور پیدا کنیم. در نمایشگاه کتاب ما علاوه بر موضوع فروش کتاب برنامه‌های دیگری را هم در حاشیه برگزاری نمایشگاه کتاب مثل برگزاری نشست‌های تخصصی برای تصویرگران و نویسندگان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

وی در ادامه تصریح کرد: براساس قانون نمایشگاه ما باید آثاری که در چهار سال گذشته یا بازنشر و یا چاپ شده‌اند را به نمایشگاه بیاوریم و آستان قدس رضوی در نمایشگاه سی و سوم کتاب تهران با بیش از2هزارعنوان کتاب از همه موسسات وابسته حضور پیدا کرده است.

پورزرندی با اشاره به اینکه «به نشر» بیش از 30عنوان اثر جدید به نمایشگاه کتاب آورده است افزود: در واقع ما برای حضور در نمایشگاه برنامه ویژه داشتیم. مثلا در حوزه کودک و نوجوان ما سه‌گانه «دشت مرموز» را به نمایشگاه کتاب امسال آورده‌ایم. در این کتاب مسائل روز جامعه با زبانی ساده برای کودکان و نوجوانان شرح داده شده است. همین طور در حوزه نوجوانان یک مجموعه چند جلدی با عنوان پیامبر را داریم که در 365 قصه و هر روز یک خصوصیت اخلاقی ایشان را برای مخاطب روایت کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه بزرگسال مجموعه «آبی‌ها» اثر مرحوم «سعید تشکری»را به این نمایشگاه آورده شده است. علاوه بر غرفه عمومی ما در غرفه تخصصی کودک و نوجوان و بین‌الملل هم در خدمت بازدیدکنندگان هستیم.


معاون بازرگانی به‌نشر با بیان اینکه به نشر در این دو سال که نمایشگاه کتاب برگزار نشد مخاطب را رها نکرد گفت: در حوزه فضای مجازی ما حضور خود را تقویت کردیم و در ایام خاص با برگزاری برنامه‌های ویژه و مرتبط با کتاب تلاش کردیم تا در کنار مخاطب باشیم. همچنین یکی از اقدامات دیگر ما در این مدت تولید 50 عنوان کتاب صوتی در مجموعه به‌نشر بوده است.

پورزرندی ادامه داد: زمانی که قرار شد، نمایشگاه کتاب امسال برگزار شود، خیلی ها تردید داشتند که مثل سال‌های گذشته استقبال خوبی خواهد شد یا خیر؟ در واقع این نمایشگاه هم یک فرصت بود و هم تهدید. این نمایشگاه درحالی برگزار می‌شود که ما نمایشگاه مجازی را هم داریم که بن‌های تخفیف خرید کتاب هم در آنجا به مخاطبان ارائه می‌شود. با تمام این‌ها ما هرروز داریم به این نتیجه می‌رسیم که فضای فیزیکی همچنان مهم است، هرچند که ما امسال با دوره‌های گذشته نمایشگاه فاصله زیادی داریم.

وی تاکید کرد: نمایشگاه کتاب تنها فرصتی است که یک ناشر می‌تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند. چون ناشران ویترین‌های مختلف در کشور ندارند و این بهترین فرصت برای ما است.

معاون بازرگانی به‌نشر افزود: در ایام کرونا بسیاری از ناشران کشور یا تولیدات خود را متوقف کردند یا کاهش دادند و براساس نیاز با تیراژ کمی فعالیت خود را ادامه دادند. اما خوشبختانه ما در به نشر با برگزاری طرح‌های مختلف و تقویت حضورمان در فضای مجازی توانستیم، زنجیره ارتباط خود را با مخاطب قطع نکنیم و تیراژ کتاب‌های ما کاهش پیدا نکرد، ما با برگزاری مسابقات کتابخوانی در دوره کرونا تا تیراژ 5هزار جلد هم کتاب چاپ کردیم.

وی خاطرنشان کرد: شاید ما امروز درصد فروش چشم‌گیری از راه آنلاین نداریم، اما از نقطه صفر که شروع کردیم در هیچ نقطه‌ای نه افول داشتیم و نه متوقف شدیم و این نشان می‌دهد رو به رشد بوده‌ایم.

یادآور می‌شود به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) با بیش از 2 هزار عنوان کتاب در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران در دو غرفه عمومی؛ شبستان اصلی، راهروی ۲۷، شماره ۱۱ و غرفه کودک ونوجوان (کتاب‌های پروانه‌ای) ؛ سالن شمالی کودک و نوجوان، بخش A ، راهروی یک، آماده پذیرایی از بازدیدکنندگان است. همچنین بازدید و خرید آثار به‌نشر از نمایشگاه مجازی در سامانه ketab.ir  نیز در این ایام امکان‌پذیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها