شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹
تلاش آمریکایی‌ها برای دستیابی به منابع علوم انسانی ایران

مدیر بخش بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور گفت: تماس‌های مکرری از دانشگاه‌های آمریکا، کانادا و انگلیس داشتیم که به دنبال دستیابی تولیدات ما با موضوع شرق‌شناسی هستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از ستاد خبری سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، محمدرضا درودگر گفت: برای دستیابی به این منابع حتی حاضر به دور زدن تحریم‌ها هستند و اشتیاق بسیاری برای دسترسی و مطالعه به منابع علوم انسانی به‌ویژه موضوع شرق‌شناسی با تمرکز بر مسائل مذهبی و دینی دارند.

وی افزود: مرکز تحقیقات کامپیوتری از سال 68 فعالیت خود را آغاز کرده و تهیه آثار علوم انسانی در بستر دیجیتال را برعهده دارد و با راه‌اندازی پردازش هوشمند متون اسلامی توانسته بخش قابل‌توجهی از بازار را از آن خود سازد.
مدیر بخش بازرگانی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور بیان کرد: این مرکز در طول فعالیت خود ده‌ها هزار جلد کتاب دیجیتالی با محتوای علوم انسانی تولید کرده و در شرایط کنونی با معتبرترین دانشگاه‌های جهان در ارتباط است.

درودگر درخصوص پاسخگویی به نیاز بازار در شرایط کرونایی و گرایش به تامین منابع دیجیتالی افزود: مخاطبان ما در شرایط کرونا با افزایش همراه بودند و بسیاری از محتواهای ما برای مراجعان حکم منبع حیاتی داشت.

وی افزود: این مرکز فعالیت مناسبی در بازار مجازی کتاب دارد و حضور در نمایشگاه حضوری کتاب نیز به‌منظور معرفی هرچه بیشتر آخرین آثار تولیدی بوده است که اقدامات عوامل برگزاری قابل تقدیر است. 

سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها