چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۳
صادرات ادبی ایران در غرفه گرنت

علیرضا نوری‌زاده، معاون کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران، از برگزاری جلسه‌های معرفی برای کتاب‌های ترکی، عربی و ایتالیایی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، معاون کمیته ناشران خارجی نمایشگاه کتاب تهران از برگزاری رویدادهای رونمایی برای کتاب‌های ترکی، ایتالیایی و عربی در حوزه لبنان و مصر خبر داد و گفت: غرفه گرنت در نمایشگاه کتاب امسال از مساحت بیشتری برخوردار است و میزبان رویدادهای مختلف کتاب‌های تازه منتشر شده برنامه‌ریزی شده‌اند. 

نوری‌زاده با بیان اینکه کتاب‌هایی که بعد از مرحله تصویب به مرحله ترجمه و چاپ رسیده‌اند در حوزه کتاب‌های ترکی، عربی حوزه لبنان و سوریه، عربی حوزه مصر و ایتالیایی طی برنامه رونمایی معرفی خواهند شد، اظهار کرد: رونمایی از کتاب‌هایی که در سال‌های گذشته چاپ شده برنامه مهم غرفه گرنت است که به صورت زبانی و کشوری برگزار می‌شود. 

وی هدف از برگزاری رویدادها با معرفی کتاب‌های گرنت را بهبود روابط با کشورهای مختلف، تقویت دیپلماسی فرهنگی و آشنایی ناشران مختلف برای صدور ادبیات ایران به دیگر کشورها بیان کرد و ادامه داد: 415 عنوان کتاب از سال 95 به تصویب رسیده‌ است که از این میان تمام عناوینی که به مرحله چاپ و نشر رسیده‌اند، امسال در غرفه گرنت ارائه می‌شوند و عمده کتاب‌ها به زبان‌های عربی، انگلیسی، فرانسه، ارمنی، چینی و تامیلی عرضه می‌شوند. 
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir برگزار می‌شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها