چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۳
بیش از ۱۷۵ هزار عنوان کتاب در ویترین مجازی نمایشگاه

در بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیش از ۱۷۵ هزار عنوان کتاب از حدود دو هزار و ۱۰۰ ناشر از طریق سامانه ketab.ir در دسترس علاقه‌مندان به کتاب در سراسر ایران قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از ستاد خبری سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی کشور، به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، دو سال با وقفه مواجه شد. اما عدم برگزاری نمایشگاه کتاب در کنار خلأیی که برای اهالی فرهنگ و نشر و کتابدوستان به‌وجود آورد، یک اتفاق مبارک را نیز رقم زد؛ تجربه‌ای نو و موفق از برگزاری این رویداد فرهنگی در بستر فضای مجازی. در این مدت، دو دوره نمایشگاهی از جنس کتاب برای همه مردم ایران در گوشه گوشه این خاک پرگهر برگزار شد و کتاب‌ها به‌صورت رایگان حتی در دوردست‌‌ترین مناطق ایران به‌دست کتابدوستان رسید.

اما در سال 1401 با بهبود شرایط کرونایی، بار دیگر زمینه برای برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران مهیا شد. در این دوره برای نخستین‌بار از 21 تا 31 اردیبهشت‌ماه، در کنار فروش کتاب به‌صورت فیزیکی، در بخش فروش مجازی نیز از طریق سامانه ketab.ir امکان خرید و ارسال کتاب به تمامی نقاط کشور وجود دارد.

در بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌‌المللی کتاب تهران، تاکنون بیش از دو هزار و 100 ناشر، بیش از 175 هزار عنوان کتاب عرضه کرده‌اند.

همچنین با هدف شفاف‌سازی و توزیع عادلانه یارانه اعتباری خرید کتاب، در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این یارانه به خرید از بخش مجازی تخصیص داده شده است.

ارسال پستی رایگان برای خریداران در سراسر کشور، امکان خرید 24 ساعته، ایجاد امکان حضور تمامی ناشران شکل فیزیکی در شکل مجازی و پیشی‌بینی ارسال پستی و خرید مجازی برای ناشران خارجی، از دیگر امتیازات بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران است.

مرکز پاسخگویی بخش مجازی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شماره تماس 91009898-021 در حال ارائه خدمات به ناشران و خریداران کتاب است.
 
سی‌و‌سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیست‌ویکم اردیبهشت ماه آغاز شده و تا سی‌ویکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ در دو بخش حضوری در مصلای امام خمینی(ره) و مجازی در سامانه ketab.ir  ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها