سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
معرفی کامل روش های خرید بلیط هواپیما

با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، آنلاین شدن بسیاری از کسب و کارها را شاهد بوده ایم و همین امر سبب سهولت انجام بسیاری از کار ها شده است. در همین راستا سایت های فروش انلاین زیادی به ارائه خدمات مختلفی چون بلیط هواپیما می پردازند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ با پیشرفت روز افزون تکنولوژی، آنلاین شدن بسیاری از کسب و کارها را شاهد بوده ایم و همین امر سبب سهولت انجام بسیاری از کار ها شده است. در همین راستا سایت های فروش انلاین زیادی به ارائه خدمات مختلفی چون بلیط هواپیما می پردازند. در زمینه فروش بلیط های پرواز مسیرهای مهمی چون، بلیط تهران به مشهد و کیش و.. علاوه بر روش اینترنتی، همچنان روش های سنتی تهیه بلیط نیز باقی مانده و بسیاری از افراد هنوز ترجیح می دهند از این روش ها استفاده کنند.

به طور کلی دو روش حضوری و اینترنتی برای تهیه بلیط هواپیما وجود دارد. البته روش های دیگری که کمتر مرسوم هست نیز توسط برخی شرکت های بزرگ در جهت خرید بلیط ارائه می شود. مهمترین آن، تهیه تلفنی بلیط می باشد. فرض کنید بلیط هواپیما تهران به کیش به صورت آنلاین به دلیل عدم وجود اینترنت میسر نباشد و شما نیز به دفاتر فروش بلیط دسترسی نداشته باشید. در چنین شرایطی، خرید تلفنی می توانید بهترین گزینه برای شما به حساب بیاید. توجه داشته باشید در این روش اطلاعات پرداخت برای شما ارسال می شود و می بایست پرداخت را به روش های مختلفی مانند مراجعه به دستگاه خودپرداز انجام دهید.

در روش حضوری شما دسترسی به دیتای پرواز های مسیر مورد نظر خود ندارید و اطلاعات از طریق کارشناسان فروش به شما منتقل می شود. معمولا تهیه بلیط در این روش نسبت به رزرو اینترنتی، هزینه ی بیشتری را در بر دارد زیرا آژانس هواپیمایی مبلغی را به عنوان روکشی بر قیمت بلیط هواپیما لحاظ می کند. افرادی که هنوز اعتقاد به بلیط های کاغذی و سوء ظن همیشگی نسبت به سایت های فروش آنلاین دارند از مشتری های همیشگی خرید حضوری به شمار می آیند.

بهترین و سریعترین روش تهیه بلیط نیز به صورت اینترنتی می باشد. در این روش شما به اطلاعات کامل پرواز های مسیر مورد نظرتان دسترسی خواهید داشت و می توانید بر اساس قیمت بلیط و ایرلاین انتخابی بهترین گزینه برای سفر خود را انتخاب کنید. شاید مزیت های این روش در مسیر های کم تردد مانند تهران – طبس به چشم نیاید ولی در پروسه تهیه بلیط هواپیما کیش به دلیل تعدد ایرلاین ها شما قادرید به راحتی مقایسه نرخ را انجام دهید.

توجه داشته باشید علاوه بر این روش ها، میانبر هایی نیز برای خرید بلیط هواپیما وجود دارد. سرویس هایی در برخی از سایت های تعبیه شده که می توانید با ثبت اطلاعات مسافران در آن ها ، بلیط خود را به صورت خودکار خریداری کنید. این روش زمانی کاربرد دارد که شما نرخ بلیط پایین تری را مد نظر دارید و احتمال می دهید در روز های آینده، بلیط به قیمت دلخواه شما برسد. این سرویس ها زمانی که نرخ بلیط با نرخ مورد نظر شما مطابقت داشت، اقدام به خرید خودکار می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها