سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷
بزرگداشت رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم بزرگداشت رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: حداد عادل همواره در مسیر دفاع از ولایت و انقلاب با یک صیانت مثال زدنی به راه خود ادامه داده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در مراسم بزرگداشت رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: حداد عادل همواره در مسیر دفاع از ولایت و انقلاب با یک صیانت مثال زدنی به راه خود ادامه داده است.

مراسم بزرگداشت غلامعلی حدادعادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی به همت معاونت صدای سازمان صداوسیما در استودیو شماره یک رادیو فرهنگ برگزار شد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در بخشی از این مراسم گفت: حداد عادل به عنوان شخصیتی علمی و فرهنگی، سالیان سال در عرصه‌های مختلف با کم‌ترین لرزشی در راهی که به آن ایمان داشته، استوار قدم برداشته است و این فرهیخته متواضع همچنان پرتلاش و خستگی‌ناپذیر در مسیر دفاع از ولایت و انقلاب اسلامی با یک صیانت مثال‌زدنی به راه روشن خود ادامه می‌دهد.

او در ادامه با ذکر خاطره‌ای از حداد عادل، که به اوایل دهه ۶۰ مرتبط می‌شود، گفت: به خوبی خاطرم هست که در دوران دانشجویی، وقتی مصاحبه حداد عادل با مقام معظم رهبری در موضوع شهید مطهری را مطالعه کردم، همان‌جا مجذوب قدرت بیان و تسلط وی بر مباحث مطرح شده در آن مصاحبه شدم.

اسماعیلی در پایان تاکید کرد: حداد عادل، مسیری طولانی را در حوزه سیاست طی کرده اما همیشه جنبه فرهنگی شخصیت وی ارجح و برجسته بوده است، در واقع حداد عادل با شجاعت مثال زدنی از آرمان‌های انقلاب اسلامی صیانت کرده که مورد هجمه قرارگرفتن چهره فرهنگی، بهای فداکاری‌های وی در حوزه سیاست است.

در پایان این مراسم، با حضور چهره‌های مطرح فرهنگی، از سال‌ها تلاش غلامعلی حدادعادل در حوزه پاسداشت زبان و ادب فارسی تجلیل به عمل آمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها