سه‌شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۳
وجود کتابفروشی در همه شهرها ضروری است

یاسر احمد‌‌وند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با تاکید بر اهمیت سند تحولی دولت و وزارتخانه درباره اهمیت کتاب‌فروشی‌ گفت: وجود کتابفروشی در همه شهرها ضروری است و باید نسبت به آن اهتمام داشت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین روز همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها برخی از معاونان و مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در این همایش ضمن ارائه گزارشی از مجموعه اقدامات و فعالیت‌های حوزه خود به پرسش‌ها و دغدغه‌های مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور در حوزه‌های مربوطه پاسخ گفتند.
 
یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ارائه گزارشی از روند مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات این معاونت در حوزه‌های مختلف چاپ و نشر گفت: هر سال میان معاونت امور فرهنگی و ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تفاهم‌نامه همکاری امضا می‌شود که لازم است مدیران کل نسبت به مطالعه این تفاهم‌نامه‌ها اهتمام داشته باشند.
 
وی ادامه داد: ازجمله برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توجه به سند تحولی دولت و طرح تحول وزارتخانه است و همه فعالیت‌های وزارتخانه باید براساس این دو طرح و سند بالادستی پیش برود.
      
احمدوند با اشاره به مجموعه فعالیت‌ها و اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: نباید درباره وظایف این وزارتخانه چنین تلقی شود که تنها خدمت‌رسانی در حوزه فرهنگ و ارائه و صدور مجوزها برعهده آن است بلکه باید جایگاه آن به‌عنوان سیاستگذار و جهت‌دهنده فعالیت‌ها باشد و همه فعالیت‌های مورد نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید در مسیر سیاستگذاری دو امر کلان تولید و مصرف فرهنگی باشد.
 
وی با اشاره به نقش جریان مردمی در حوزه تولید محتوا ادامه داد: از آثار در مسیر انقلاب حمایت می‌کنیم و محصول خوب باید مطلوب مخاطب باشد و در این صورت از آن حمایت خواهیم کرد، چرا‌که معتقدیم نباید تولید محصول خوب و مطلوب باید براساس نیاز مخاطب باشد.
 
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تقویت جریان مردمی و نظارت بر چاپخانه‌ها را از اولویت‌های این دوره از فعالیت معاونت امور فرهنگی برشمرد و گفت: وجود کتابفروشی در همه شهرها ضروری است و باید نسبت به آن اهتمام داشت.
 
معاون امور فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع کاغذ گفت ما وظیفه ارائه کاغذ به ناشران را نداریم ولی برای رونق تولید داخلی کاغذ تلاش می‌کنیم.
 
وی در پایان بر ضرورت توجه به بزرگداشت و تکریم مفاخر تاکید کرد و گفت: توجه به نمادهای قومی در راستای انسجام و تقویت هویت ملی باید انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها